דלג אל

היקף מעגל ושטח עיגול

היקף מעגל ושטח עיגול

יש לעסוק בהיקף מעגל ושטח עיגול באמצעים מספריים ואלגבריים:

  1. התלמידים מכירים את המעגל והעיגול מבית הספר היסודי. יש להזכיר את המושגים: מרכז המעגלרדיוס וקוטר.
  2. יש למדוד את היקפם של כמה מעגלים ולקבל באופן ניסיוני את העובדה שקיים יחס קבוע בין היקף מעגל לבין קוטרו.
    הערה: ככל שקוטר המעגל גדול יותר, כך שגיאת המדידה קטנה יותר באופן יחסי.
  3. יש ללמוד שהיחס בין היקפו של מעגל לבין קוטרו הוא מספר שגדול במעט מ-3. חשוב להדגיש שמספר זה הוא רק קירוב, ושמקובל לסמנו באות היוונית π.
  4. יש ללמוד את הביטויים האלגבריים להיקף מעגל באמצעות הרדיוס והקוטר.
  5. בהינתן הביטוי להיקף המעגל, יש להדגים לתלמידים באמצעים מוחשיים ששטחו של עיגול שווה למכפלה שלπ בריבועו של הרדיוס.

שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים

כיתה
נושא מרכזי
{{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}
אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

עלייה וירידה של פונקצייה – תכונות
פונקצייה עולה אם ערכי ה-x וה-y עולים בו זמנית. פונקצייה יורדת אם ערכי ה-x עולים וערכי ה-y יורדים בו זמנית
מבוא לפונקציות
פונקצייה היא התאמה של מספר יחיד לכל מספר שנבחר (מתוך תוכנית הלימודים)
הכרת מערכת צירים
מערכת צירים היא שני צירי מספרים המאונכים זה לזה (מתוך תוכנית הלימודים לכיתה ז')
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.