היקף מעגל ושטח עיגול
יש לעסוק בהיקף מעגל ושטח עיגול באמצעים מספריים ואלגבריים:
- התלמידים מכירים את המעגל והעיגול מבית הספר היסודי. יש להזכיר את המושגים: מרכז המעגל, רדיוס וקוטר.
- יש למדוד את היקפם של כמה מעגלים ולקבל באופן ניסיוני את העובדה שקיים יחס קבוע בין היקף מעגל לבין קוטרו.
הערה: ככל שקוטר המעגל גדול יותר, כך שגיאת המדידה קטנה יותר באופן יחסי. - יש ללמוד שהיחס בין היקפו של מעגל לבין קוטרו הוא מספר שגדול במעט מ-3. חשוב להדגיש שמספר זה הוא רק קירוב, ושמקובל לסמנו באות היוונית π.
- יש ללמוד את הביטויים האלגבריים להיקף מעגל באמצעות הרדיוס והקוטר.
- בהינתן הביטוי להיקף המעגל, יש להדגים לתלמידים באמצעים מוחשיים ששטחו של עיגול שווה למכפלה שלπ בריבועו של הרדיוס.
שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים
- כיתה
- נושא מרכזי
- {{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}
סרטונים
אולי תתעניינו גם ב...
שטחים
מטרת הפרק ללמוד לחשב ולהשוות את שטחם של מצולעים שונים (מתוך תוכנית הלימודים לכיתה ז')
ניצבות והקבלה
ניצבות: ישר (או קטע) ניצב לישר (או קטע) אחר אם הם נחתכים בזווית ישרה. הקבלה: מושג ההקבלה מוכר לתלמידים מבית הספר היסודי, ולפיו שני ישרים הנמצאים באותו מישור ...
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!