דלג אל

כללי פעולות החשבון

כללי פעולות החשבון

כללי פעולות החשבון (מתוך תוכנית הלימודים לכיתה ז')
דגשים:
1. יש לבסס את הכרת סדר פעולות החשבון על תובנה מספרית. אין צורך בתרגילים ארוכים ובריבוי סוגריים.
2. בביטוי שבו פעולות עוקבות של חיבור וחיסור – כל מחובר מייצג תוספת לביטוי הכולל (ללא תלות בשלב שבו הוא נוסף) וכל מחסר מייצג הפחתה מהביטוי הכולל (ללא תלות בשלב שבו הוא מופחת). לפיכך כל שינוי בסדר המחוברים או המחסרים אינו משנה את ערך הביטוי הכולל.
3. מומלץ לשלב ביטויים אלגבריים עם התחום המספרי.
4. זה המקום לעסוק בביטויים אלגבריים שווים שבהם משנים את סדר המחוברים והמחוסרים.
5. יש לחזור על משמעות פעולת החילוק ולהציג את קו השבר כשקול לפעולת חילוק.

שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים

כיתה
נושא מרכזי
{{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}

"הרעיון שלי" - פלינדרומים

אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

ריבוע
הגדרת הריבוע: מרובע שכל צלעותיו שוות באורכן וכל זוויותיו שוות בגודלן
הכרת מערכת צירים
מערכת צירים היא שני צירי מספרים המאונכים זה לזה (מתוך תוכנית הלימודים לכיתה ז')
הפונקציה הריבועית, ייצוג קודקודי וייצוג סטנדרטי
הייצוג הקודקודי והייצוג הסטנדרטי של הפונקציה הריבועית: אילו תכונות מודגשות בכל אחד מהם?
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.