דלג אל

הצהרת נגישות

מלבן (כיתה ז)

מלבן (כיתה ז)

מלבן –  דגשים בהוראות הנושא מתוך תוכנית הלימודים לכיתה ז':
הגדרת המלבן:
1. הבחירה לפתוח את לימוד הגאומטרייה במלבן נובעת מהיותו צורה מוכרת מבית הספר היסודי והיותו בסיס טבעי לחישובי שטחים.
2. הגדרת המלבן מתבססת על מושג הזווית הישרה שאפשר להבינו אינטואיטיבית.
3. יש להכיר את המושגים צלעות סמוכות, צלעות נגדיות, קודקודים סמוכים ואלכסון (קטע המחבר בין שני קודקודים שאינם סמוכים).
תכונות המלבן:
1. צלעות סמוכות ניצבות זו לזו (נובע מההגדרה).
2. צלעות נגדיות מקבילות זו לזו (כי יש להן ניצב משותף).
3. צלעות נגדיות שוות באורכן (אפשר להדגים באמצעות קיפול מלבנים).
4. שני האלכסונים שווים באורכם וחוצים זה את זה (אפשר להדגים באמצעות קיפול מלבן שקוף).
5. מרובע שבו 3 זוויות ישרות הוא מלבן (אפשר להדגים בסרטוט). מרובע שבו 3 זוויות ישרות ושתי צלעות סמוכות נתונות מגדיר מלבן מסוים (יש ללמוד לסרטט מלבן בהינתן שתי צלעות סמוכות).

שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים

כיתה
נושא מרכזי
{{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}
אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

זוויות סימון, מדידה ומיון
הגדרה: שתי קרניים היוצאות מנקודה אחת יוצרות זווית. הנקודה נקראת קודקוד; הזווית והקרניים נקראות שוקי הזווית.
מגרף לפונקצייה ובחזרה
היחידה היא מבוא לאנליזה, נושא שנלמד בכיתה י' והתווסף לתוכנית הלימודים של כיתה ט' בשנת תש"ף
אי שוויונות קוויים
אי שוויון לִינֵאָרִי (קווי) הוא ביטוי בעל שני אגפים שבו הנעלם בחזקה 1. בפתרון אי שוויון מחפשים ערך של נעלם, עבורו אחד האגפים גדול או קטן יותר מהאגף השני
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.