מטרת הפעילות: היכרות בין חברי הכיתה. בדף עצמו ישנו ריבועים, שעל התלמידים לכתוב תרגילים (על פי החוקים שהמורה קובע: לדוגמא: חייב תרגיל עם שורש או חזקה, חייב שבר וכו'). המורה מתחיל את הפעילות ומציג את עצמ בתרגילים במתמטיקה, למשל: כמה ילדים יש לו, כמה שנים הוא מורה וכדומה. לאחר מכן, התלמידים מתחלקים לזוגות או קבוצות, כותבים את התרגילים שלהם ותלמידים אחרים צריכים לפתור ולגלות את הפרטים שהתלמיד רצה לשתף. יצרה את הפעילות: בתיה מירזאיב
העשרה - פתיחת שנה במתמטיקה

רגע לפני שחוזרים לספסל הלימודים, זה הזמן להכניס את התלמידים לעניינים!
לפניכם מגוון פעילויות בנושאים מתמטיים שונים, שקיבצנו במיוחד לפתיחת שנת הלימודים.
שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים
- כיתה
- נושא מרכזי
- {{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}
אולי תתעניינו גם ב...
חזקות ושורשים
חֶזְקָה (או העלאה בחזקה) היא פעולה, המתבצעת בין שני מספרים: ה"בסיס" וה"מעריך". בצורתה הבסיסית ביותר, שבה הבסיס הוא מספר ממשי והמעריך הוא מספר טבעי, חזקה מהוו...
קריאת גרפים
בהוראת הנושא יש להדגים תופעות המיוצגות באמצעות גרף במערכת צירים. כך ילמדו התלמידים לקרוא את הגרף וליצור מתוכו טבלת ערכים חלקית (מתוך תוכנית הלימודים לכיתה ז')
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!