מטרת הפעילות: היכרות בין חברי הכיתה. בדף עצמו ישנו ריבועים, שעל התלמידים לכתוב תרגילים (על פי החוקים שהמורה קובע: לדוגמא: חייב תרגיל עם שורש או חזקה, חייב שבר וכו'). המורה מתחיל את הפעילות ומציג את עצמ בתרגילים במתמטיקה, למשל: כמה ילדים יש לו, כמה שנים הוא מורה וכדומה. לאחר מכן, התלמידים מתחלקים לזוגות או קבוצות, כותבים את התרגילים שלהם ותלמידים אחרים צריכים לפתור ולגלות את הפרטים שהתלמיד רצה לשתף. יצרה את הפעילות: בתיה מירזאיב
העשרה - פתיחת שנה במתמטיקה

רגע לפני שחוזרים לספסל הלימודים, זה הזמן להכניס את התלמידים לעניינים!
לפניכם מגוון פעילויות בנושאים מתמטיים שונים, שקיבצנו במיוחד לפתיחת שנת הלימודים.
שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים
- כיתה
- נושא מרכזי
- {{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}
אולי תתעניינו גם ב...
תיבה – נפח ושטח פנים
תיבה היא גוף המוגבל בשש פאות מלבניות. קובייה היא תיבה שכל פאותיה הן ריבועים. המושגים החשובים: קודקוד, פאה, צלע או מקצוע, שטח פנים ונפח
אחוזים
מהו אחוז? האם זה סתם שבר? אחוז מייצג חלק מכמות. לעומתו, לשבר מגוון משמעויות שרק אחת מהן, חלק מכמות, מתאימה למשמעות של אחוז
שאלות מילוליות
בתהליך פתרון השאלות המילוליות יש לייצג את הנתון הלא-ידוע בנעלם, ולייצג נתונים נוספים בביטויים אלגבריים (מתוך תוכנית הלימודים לכיתה ז)
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!