דלג אל

טכניקה אלגברית

טכניקה אלגברית

דגשים בהוראת הנושא:
• יש ללמוד להשתמש בחוק הפילוג לקבלת זהויות מהצורה:
a + b)(c + d) = ac + bc + ad + bd)
• יש להמחיש את חוק הפילוג המורחב באמצעות שטחי מלבנים הן במקרה של חיבור הן במקרה של חיסור.
• יש ללמוד להוציא גורם משותף ברב-איבר.
• יש ללמוד לצמצם שברים אלגבריים באמצאות הוצאת גורם משותף, ויש ללמוד למצוא את תחום ההצבה של ביטוי אלגברי.
• מכפלה שווה לאפס אם ורק אם לפחות אחד מגורמיה הוא 0. שבר שווה לאפס אם ורק אם המונה שלו שווה ל-0 (המכנה חייב תמיד להיות שונה מ-0).
• יש ללמוד לפתור משוואות ריבועיות מהצורה ax2 + bx = 0. (בשלב זה מומלץ לעסוק במשוואות שבהן הרחבת השברים נותנת איברים ריבועיים שמתבטלים לבסוף). 
• אפשר לפזר את הלימוד בטכניקה האלגברית לאורך שנת הלימודים ולשלבו בנושאים אחרים.

שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים

כיתה
נושא מרכזי
{{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}
אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

סרטונים ומבדקים מתוקשבים לכיתה ז'
סרטונים ומבדקים מתאימים להוראה דיגיטלית בנושאים שונים בתוכנית הלימודים
שורשים, חוקים ופעולות
לכל מספר a שאינו שלילי, הוא המספר היחיד המקיים s ³ 0 ו- s2 = a
ניצבות והקבלה
ניצבות: ישר (או קטע) ניצב לישר (או קטע) אחר אם הם נחתכים בזווית ישרה. הקבלה: מושג ההקבלה מוכר לתלמידים מבית הספר היסודי, ולפיו שני ישרים הנמצאים באותו מישור ...
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.