דלג אל

חג הפסח

חג הפסח

הפעילויות המובאות בדף זה עוסקות בשירים, בפיוטים וביצירות מוזיקליות להוראה בכיתה בנושא חג הפסח. הפעילויות המוזיקליות מתאימות לתוכנית הלימודים ומציגות מגוון הצעות להוראה בכיתה.

שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים

כיתה
נושא מרכזי
{{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}
חזרה לראש הדף

עיבודים למקהלות

עיבודים למקהלות

עיבודים קוליים למקהלות בתי ספר לשירים המתאימים לחג הפסח

חזרה לראש הדף

אופרת הילדים ״אואזיס״

אופרת הילדים ״אואזיס״

אופרת הילדים ״אואזיס״, מפרי עטה של המוזיקאית ואשת החינוך ציפי פליישר (ליברית מאת יעל מדיני) עוסקת בעולמם של ילדי סיני בזמן יציאת מצרַיִם. התוכנית מבטאת למידה ערכית ומשמעותית ועוסקת בסוגיות בעלות ערך חינוכי רב. ערכות הלימוד מאפשרות למורה למוזיקה שיתופי פעולה עם תחומי דעת נוספים בתוך בית הספר, כמו גם עם הקונסרבטוריון, הקהילה ועוד.
עלילת האופרה: בני ישראל נודדים במדבר בדרכם ממצרים לארץ כנען. המים אוזלים באוהל. נועה ואלון, אח ואחות שובבים, מחיים ציפורת ורואים במרחק כתם ירוק – אות חיים. הם חומקים בחשאי מן האוהל כדי לחפש מים, ובדרך מתעלפים מצמא. שני ילדים בדואים, עלי ולילה, מוצאים אותם, משקים אותם, מביאים אותם אל נווה מדבר (אואזיס). השמחה רבה באואזיס, מחולות הדֶבּקה (הערבית) וההורָה (העברית) נמהלים זה בזה. כשארבעת הילדים חוזרים עם נאדות מים לאוהל העברים, ההורים של אלון ונועה רוצים לאמץ את עלי ולילה. ואולם השניים מסרבים, מעדיפים להישאר במדבר. הפינָלה מושר בעצבות ובתקווה גם יחד – יחיה כל אחד בשלום במקומו ובמסורתו.

אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

שבוע העליות במערכת החינוך
פעילויות מוזיקליות על שירים ישראליים סביב נושא העליות
שירת מקהלה ושירת רבים
חומרי הוראה למנצחי מקהלות בבתי הספר היסודיים
חנוכה
פעילויות מוזיקליות על שירים ויצירות לחג החנוכה
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.