תוכניות לימודים
חזרהתוכניות הלימודים
תוכניות הלימודים עשויות להשתנות ולהתעדכן מדי שנת לימודים. יש לעקוב אחר פרסום חוזרי המפמ"ר כדי להתעדכן.
ביצוע 24 המשימות המפורטות בשתי הטבלאות הבאות - לכל משימה מצורף מחוון.
המאמרים והמחוונים בשפה העברית הערבית נמצאים באתר חדר המורים במודל של המקצוע
חלק ראשון – אורינות מדעית
- חיסון - 2022
- סיגריות קלות
- האבקה מלאכותית - 2022
- קרח יבש
- אסון הברום
- התפלת מים
- מגדל שמש
- האם מי השתיה נקיים
- השבר הסורי אפריקני
- היום שאחרי מחר
- נפט: צרכנים, יצרנים ועתיד האנושות
- שומעים רעש
חלק שני – טכנולוגיות
- צריכת חשמל - 2022
- סגוויי 2022
- כוחות ומנופים
- הצנחן
- אולימפיאדה על הירח
- כמעט תאונה
- פראפטום מובילה
- קפיצה במוט
- קוצב לב מלאכותי, ביולוגי 2022
- מוביל השלום
- רכבת הרים
- התחממות כדור הארץ
ביצוע פרויקט הנדסי או פרויקט עיוני
נושאי הפרויקטים הם מתוך אחד מתחומי הידע הבאים:
- הנדסה
- משק וכלכלה
- תקשוב ותקשורת
ביצוע 24 המשימות המפורטות בשתי הטבלאות הבאות - לכל משימה מצורף מחוון.
נושא הפרויקט יתבסס על המופיע במבניות המתאימות בשלב ב' (המבניות מופיעות בתוכנית הלימודים בשלב).
תלמידים המבצעים פרויקט מעשי – מתחום ההנדסה או תקשוב ותקשורת יבצעו אותו בגישת למידה סביב פרויקט PBL. תלמידים המבצעים פרויקט עיוני, מתחום משק וכלכלה מחויבים אף הם בביצוע מרכיב מעשי בפרויקט. מרכיב הביצוע צריך לכלול אחד מהתוצרים הבאים:
- מצגת דינאמית
- *בניית דגם הפרויקט
- *פוסטר להדגמת נושא הפרויקט
- אתר אינטרנט סביב נושא הפרויקט
בכל אחד מסוגי הפרויקט על התלמיד ללמוד את הרקע המדעי - טכנולוגי שקשור לנושא הפרויקט.
את הפרויקט ניתן לבצע אך ורק בודדים או בזוגות.
חוברת עזר לביצוע פרויקטים עיוניים והנדסיים - החוברת מפורטת ביותר הכוללת הנחיות מפורטות בכל היבטי התכנון, הביצוע, הניהול והבירוקרטיה – כוללת גם רעיונות לביצוע פרויקטים עיוניים . חלק מהטפסים המופיעים בנספחים אינם מעודכנים. הנחיות וטפסים מעודכנים מופיעים תחת חוזרי מפמ"ר והודעות