מחקרים וסקירות

חזרה
  • אורן, ה. (2002). תרומה מבנית מוט"ב, "כאוויר לנשימה", ליכולת התלמידים להחליט החלטות מנמקות, המבוססות על ידע מדעי בסוגיות חברתיות ציבוריות בנושאים אפקט החממה, הגשם החומצי והידלדלות שכבת האוזון. עבודת מסטר. אוניברסיטת תל אביב
  • קדמי, י. (2006) נקיטת עמדה ושיפוט ערכי של תלמידים הלומדים את יחידת הלימוד "או-צרות הים" של מקצוע מוט"ב. עבודת מסטר. חיפה: הטכניון, המחלקה להוראת הטכנולוגיה והמדעים
  • דנאי, ר. (2008). חקר מיומנויות חשיבה גבוהות אצל תלמידי מוט"ב הלומדים את הנושא או-צרות הים. עבודת דוקטורט. חיפה: הטכניון, המחלקה להוראת הטכנולוגיה והמדעים
  • הרשקוביץ, א. (1996). הישגים לימודיים ומיומנות שאילת שאלות בהוראת הנושא "איכות האוויר סביבנו" בשיטת הג'יקסו. עבודת מסטר. חיפה: הטכניון, המחלקה להוראת הטכנולוגיה והמדעים
  • חליל, מ. (2001). הערכה קוגנטיבית ואפקטיבית ליחידת לימוד בנושא "מיקרואורגניזמים" בגישת STS לכיתה ט. עבודת דוקטורט. חיפה: הטכניון, המחלקה להוראת הטכנולוגיה והמדעים
  • כהן, ד. (2001). פיתוח הפעלה והערכה של מבנית לימוד במסגרת מדע וטכנולוגיה בחברה בנושא "מוח תרופות וסמים". עבודת דוקטורט. רחובות: מכון ויצמן למדע
  • צאושו, מ. (1999). הוראה, למידה והערכה של נושאים בביוטכנולוגיה באמצעות חקר אירועים משולבי דילמות. עבודת מסטר. חיפה: הטכניון, המחלקה להוראת הטכנולוגיה והמדעים
  • רום, א' ונחשון, מ' (2009). האינטראקציה ברשת כמשקפת את אופי ההדרכה: חקר מקרה - תוכנית מוט"ב. בתוך: עשת, י' (עורך), האדם הלומד בעידן הטכנולוגי. הוצג בכנס צ'ייס 200
  • מסגרת לתוכנית לימודים "מדע וטכנולוגיה בחברה" (מוט"ב) לחטיבה העליונה, מחקר הערכה, ד"ר עידית מני-איקן רוית אפרתי

אולי תתעניינו גם ב...

אוריינות מדעית
אוריינות מדעית היא היכולת להשתמש בידע, במושגים וברעיונות מדעיים על מנת לתאר ולהסביר תופעות, לזהות שאלות לחקירה מדעית, להסיק מסקנות מבוססות ראיות ולהשתמש בנתו...
תוכנית הלימודים
תוכנית הלימודים המעודכנת למקצוע מדע וטכנולוגיה לכול (מוט"ל)
תוצרידע
יריד ארצי של עבודות חקר מדעי ותיכון הנדסי של תלמידים
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!