- אורן, ה. (2002). תרומה מבנית מוט"ב, "כאוויר לנשימה", ליכולת התלמידים להחליט החלטות מנמקות, המבוססות על ידע מדעי בסוגיות חברתיות ציבוריות בנושאים אפקט החממה, הגשם החומצי והידלדלות שכבת האוזון. עבודת מסטר. אוניברסיטת תל אביב
- קדמי, י. (2006) נקיטת עמדה ושיפוט ערכי של תלמידים הלומדים את יחידת הלימוד "או-צרות הים" של מקצוע מוט"ב. עבודת מסטר. חיפה: הטכניון, המחלקה להוראת הטכנולוגיה והמדעים
- דנאי, ר. (2008). חקר מיומנויות חשיבה גבוהות אצל תלמידי מוט"ב הלומדים את הנושא או-צרות הים. עבודת דוקטורט. חיפה: הטכניון, המחלקה להוראת הטכנולוגיה והמדעים
- הרשקוביץ, א. (1996). הישגים לימודיים ומיומנות שאילת שאלות בהוראת הנושא "איכות האוויר סביבנו" בשיטת הג'יקסו. עבודת מסטר. חיפה: הטכניון, המחלקה להוראת הטכנולוגיה והמדעים
- חליל, מ. (2001). הערכה קוגנטיבית ואפקטיבית ליחידת לימוד בנושא "מיקרואורגניזמים" בגישת STS לכיתה ט. עבודת דוקטורט. חיפה: הטכניון, המחלקה להוראת הטכנולוגיה והמדעים
- כהן, ד. (2001). פיתוח הפעלה והערכה של מבנית לימוד במסגרת מדע וטכנולוגיה בחברה בנושא "מוח תרופות וסמים". עבודת דוקטורט. רחובות: מכון ויצמן למדע
- צאושו, מ. (1999). הוראה, למידה והערכה של נושאים בביוטכנולוגיה באמצעות חקר אירועים משולבי דילמות. עבודת מסטר. חיפה: הטכניון, המחלקה להוראת הטכנולוגיה והמדעים
- רום, א' ונחשון, מ' (2009). האינטראקציה ברשת כמשקפת את אופי ההדרכה: חקר מקרה - תוכנית מוט"ב. בתוך: עשת, י' (עורך), האדם הלומד בעידן הטכנולוגי. הוצג בכנס צ'ייס 200
- מסגרת לתוכנית לימודים "מדע וטכנולוגיה בחברה" (מוט"ב) לחטיבה העליונה, מחקר הערכה, ד"ר עידית מני-איקן רוית אפרתי
מחקרים וסקירות
חזרה- Ben-Zvi, R. (1999). Non-science oriented students and the second law of thermodynamics. International Journal of Science Education, 21, 1251-1267.
- Dori, Y. J. & Herscovitz, O. (1999). Question-posing capability as an alternative evaluation method: analysis of an environmental case study. Journal of Research in Science Teaching, 36, 411–430
- Mamlok, R., Ben-Zvi R., & Hofstein, A. (2003). Students’ attitudes towards science after studying the concept “The Structure of Matter” with a historical approach – a case study. Submitted to the Journal of Science Education
- Zohar, A. & Dori, Y. (2001). Higher order thinking skills and low achieving students: Are they mutually exclusive? The Journal of the Learning Sciences
אולי תתעניינו גם ב...
תקומה וגבורה
במהלך חודש תקומה וגבורה מערכת החינוך מבקשת לציין את אירועי 7 באוקטובר ומלחמת חרבות ברזל
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!