תוכניות בין-תחומיות באומנות חזותית מעודדות הוראה על פי רעיונות גדולים ושאלות פוריות. היחידות הבין-תחומיות מחברות בין תחומי דעת ותוכן אחרים כגון מגדר, זהות, מורשת ותרבות, מדעים ועוד לבין יצירות אומנות מתקופות שונות.
תוכניות בין-תחומיות באומנות חזותית
חזרהפמיניזם באומנות
הרצון לבחון את מקומן של הנשים באומנויות צמח מתנועת הנשים שהשפיעה על הבחינה המחודשת של מושגים והגדרות ועל האופן שבו נכתבה ההיסטוריה עד כה. בתחילת שנות השבעים של המאה ה-20 החלו היסטוריונים של אומנות ואומניות פמיניסטיות לשאול שאלות על מקומם הלא סימטרי של נשים וגברים בהיסטוריה של האומנות. הם ערערו על ההנחות המוקדמות שעומדות בבסיסו של המחקר ובעיקר על תפיסת האוניברסליות של האומנויות.
נבחן את הזיקה למעמד הכלכלי, ההקשר ההיסטורי והתנאים ההיסטוריים שבהם נוצרה יצירת האומנות ובאיזה אופן האישה מיוצגת בתרבות הוויזואלית, מהם המודלים של נשיות וכיצד התבוננו נשים בעצמן.
- המהפכה שהצליחה - מאה שנות אומנות פמיניסטית
ערכה | גלויות - תוכנית בין-תחומית באומנות ומגדר
- גיוון מגדרי - פרויקט מצטיינים באומנות חזותית בשיתוף עם חברת אמדוקס
עלייה, הגירה וקליטה
צוות ההדרכה של הפיקוח על האומנות החזותית יצר בעבורכם אסופת יצירות ופעילויות בנושא הכוללת שיעורים לתלמידי בית הספר מכיתה א ועד יב. בבסיס הכנת האסופה עומד הרציונל ולפיו האומנות מקרבת לבבות, שפת האומנות החזותית היא שפה בין-לאומית שיש בכוחה לקרב בין תרבויות ועמים בלא צורך בשימוש בשפה מילולית. באמצעות שפת האומנות אפשר להתמודד עם נושא העלייה באופן פעיל ואותנטי.