
את תוכניות הלימודים באומנות לחטיבת הביניים אפשר ליישם בכיתת האומנות העיונית ובסדנה, כמו גם במרחב הציבורי והמקומי בשיתוף קהילת בית הספר והסביבה. התוכנית החברתית מציעה מפגש בין תלמידי האומנות לבין פעולה ארטיביסטית, כלומר, אקטיביזם אומנותי המוביל למעורבות חברתית באמצעות אומנות. בסדנה התלמידים פוגשים חומרים וטכניקות, יצירות ואומנים – הכול לפי תיק תוכניות הלימודים לעובדי הוראה ולפי מאפייני הגיל.
אומנות כתרבות חזותית
דרכי ההוראה של התוכנית
לשם כך יוחד בתוכנית מקום מרכזי למושג 'תקשורת' – מהי תקשורת, מה הם עקרונות התקשורת, כיצד נעשית העברת מידע ממוען לנמען, בד בבד, תופנה תשומת לבו של התלמיד למושג 'מדיום' – האם המדיום האומנותי משמש בתור אמצעי מתווך, כלי להעברת רעיונותיו ומחשבותיו של האומן. או שמא המדיום הוא שמכתיב איך ומה ישודר באמצעותו.
דרכי ההוראה של תוכנית זו הן צפייה, עיון והתנסות. על המורה לזמן לתלמידים חוויה אסתטית המובילה לגילוי, לחשיפה, לחקירה, להתנסות בדרכי מבע מגוונים. כל זאת במטרה להקנות לתלמיד מילים ומושגים שבאמצעותם יוכל לתאר, להסביר לדון ולהעריך יצירות אומנות במדיה שונים בהיבטים שונים לצד התנסות בסדנת האומנות.
אומנות השתתפותית (Participatory Art) וארטיביזם (Artivism)

ערכת לימוד במסגרת לימודי אומנויות בראייה חברתית בחטיבות הביניים. יחידות הוראה סמסטריאליות בחתך רב-גילי. בהתאמה למטרות העל של התוכנית החברתית של אגף אומנויות תלמידי חטיבות הביניים ייזמו, יחקרו וייצרו עבודות אומנות שיתופיות המערבות קבוצות שונות – החל מקבוצות תלמידים בתוך בית הספר, דרך קהילת בית הספר הרחבה הכוללת תלמידים, מורים והורים ועבור ליציאה אל מחוץ לכותלי בית הספר לפעילויות עם גורמים וגופים שונים בקהילה וביישוב.
תעשו מקום לאומנות

תוכנית זו מזמנת את תלמידי האומנות החזותית לחשוב, ליצור ולהעז בשותפות ובמעורבות בין חברי הקהילה בבית הספר ובמרחב השכונתי ציבורי. תנועה חזותית זו מזמנת מרחב יצירה פורה בין כל חברי הקהילה בשלושה ערוצים מרכזיים: אומנות עושה מקום חזותי (Placemaking), אומנות שיתופית קולקטיבית ואומנות בפעולה. התוכנית מותאמת להוראה סמסטריאלית וללמידה רב-גילית במסגרת לימודי אומנויות בראייה חברתית בחטיבות הביניים.