דלג אל

אודות התוכנית ואיך משתתפים

אודות התוכנית

תוכנית ג'אם טק הוקמה כמודל למידה המשלב 2-3 מגמות טכנולוגיות שונות ללמידה בינתחומית בצוות. הפרויקט החל בשנת תשע"ז ב-7 בתי ספר נבחרים ברחבי הארץ, כניסוי חלוץ בחינוך הטכנולוגי. התוכנית מאפשרת לתלמידי המגמות השונות להתנסות בתכנון מוצרים לרווחת האדם דרך עבודת צוות בין תחומית.
הלמידה מיישמת מתודולוגיות של עבודה קבוצתית, חשיבה עיצובית ויצירתית דרך פתרון בעיות מורכבות בתהליך של Design Thinking בו כל אחד מחברי הצוות תורם לתהליך את תחום הידע שלו במסגרת ההתמקצעות של המגמה בה הוא לומד. התוכנית מאפשרת יישום למידה בין תחומית דרך עשיית פרויקטים משותפים והגשת פרויקטי גמר בין תחומיים בכיתה י"ב.

מטרות תוכנית ג'אם טק

  • לקדם את ההוראה והלמידה סביב פרויקטים תוך דגש על למידה בין תחומית בחינוך הטכנולוגי.
  • לפתח אצל התלמיד את היכולת לתכנן מוצר המיועד לרווחת האדם משלב הרעיון ועד לשלב ייצור מודל עובד, כאינדיבידואל בתוך צוות פיתוח.
  • לאפשר למורי החינוך הטכנולוגי לפתח מתודות למידה חדשניות בסביבת למידה דיגיטאלית לתכנון ומידול.
  • לחזק את הדיאלוג בין מטה משרד החינוך והשטח (הנהלה מורים ותלמידים).
חזרה לראש הדף

יישום התוכנית בבתי הספר

  • לקדם את ההוראה והלמידה סביב פרויקטים בדגש על למידה בין תחומית בחינוך הטכנולוגי
  • לפתח אצל התלמיד את היכולת לתכנן מוצר המיועד לרווחת האדם משלב הרעיון ועד לשלב ייצור מודל עובד, כיחיד בצוות פיתוח
  • לאפשר למורי החינוך הטכנולוגי לפתח מתודות למידה חדשניות בסביבת למידה דיגיטלית לתכנון ולמידול
  • לחזק את הדיאלוג בין מטה משרד החינוך והשטח (הנהלה מורים ותלמידים)

דמות המורה

1. מורה מומחה בהפעלת מתודות מגוונות בתהליכי הוראה למידה כגון הקניית ידע, הבניית ידע, למידה סביב אתגר, בעיה או דילמה
2. מורה המתמודד עם הלא נודע מתוך התעדכנות ולמידה מתמדת
3. מורה מומחה בליווי עבודת צוות
4. מורה מיומן בעבודת צוות
5. מורה בעל שליטה במיומנויות אוריינות מידע ואוריינות טכנולוגית
6. מורה מומחה לשילוב כלים דיגיטליים בתהליכי הוראה למידה הערכה

דמות התלמיד

1. בעל יכולת לעבוד בצוות
2. תלמיד המתמודד עם הלא נודע מתוך התעדכנות ולמידה מתמדת
3. מיישם את הנלמד כלומד עצמאי ומשתמש במיומנויות חשיבה מסדר גבוה, כגון חשיבה ליניארית מתכנסת וביקורתית לעומת חשיבה מתפרסת רוחבית המובילה ליצירתיות
4. תלמיד בעל יכולת רפלקטיבית על אודות תהליכי הלמידה

אולי תתעניינו גם ב...

תוצרי העשייה
במרחב זה תוכלו להתרשם מהפעילות הבין תחומית בבתי הספר המשתתפים בפרויקט, מפרויקטים ומפעילויות בין תחומיות של התלמידים בשכבות הלימוד י-יב. תמצאו סקירה של מרחבי ...
פדגוגיה
להצטרפות לפרויקט צרו קשר עם מטה הפרויקט, בדקו את התנאים והקריטריונים בקול קורא וּודאו שצוות רכזי המגמות והמורים רתום לתהליך.
מרחבי לימוד בין-תחומיים
במסגרת פרויקט ג'אם טק תלמידי מגמות טכנולוגיות שונות מתנסים בתכנון מוצרים לרווחת האדם דרך יישום מתודולוגיות של חשיבה עיצובית (Design Thinking). הלמידה הבין תח...
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.