דלג אל

הצהרת נגישות

סביבות למידה לקידום למידה משמעותית ופיתוח תפקודי לומד

פיתוח מקצועי

ההנחה היא כי למידה יכולה להתקיים בכל זמן ובכל מקום. ואולם כדי שתתרחש למידה משמעותית נדרשת סביבה המאפשרת אותה. מכיוון שחלק גדול משגרת הלמידה מתרחש בין כותלי הכיתות ובית הספר, מובא בזאת כלי להתבוננות בסביבת הלמידה בהם כמאפשר חיוני לקיום תהליכי למידה משמעותיים ופיתוח תפקודי לומד וכביטוי להם.

להלן כלי למיפוי תפקודי לומד נדרשים ובחינה מעמיקה כיצד הפיתוח של תפקודי הלומד בא לידי ביטוי בסביבת הלמידה בכיתה ובבית הספר.

מטרת הכלי

  1. ליצור מודעות למאפייני סביבת למידה המזמנת למידה משמעותית ומבטאת אותה
  2. לסייע בהכוונת הצוותים החינוכיים בעיצוב הסביבה
  3. לספק נתונים על הסביבה הקיימת כדי להגדיר את צרכי הפיתוח של הסביבה ולבנות תכנית פעילות רב שנתית ושנתית לעיצובה.
  4. בכלי יש התייחסות לתנאים החומריים, לציוד ולריהוט, להתנסויות ולתהליכים המזומנים, לתוצרים ולהערכתם.

מה ניתן להסיק מאיסוף הנתונים באמצעות הכלי?

  • מקומם ותפקידם של התלמידים: מגיבים ומופעלים או/ו מעורבים ויוזמים
  • המרחב החברתי והרגשי: התייחסות לפרט, אינטראקציות ויחסי גומלין, מוגנות וביטחון
  • הקשר בין המרחבים השונים (חברתי-תרבותי, רגשי, חומרי-תוכני, ארגוני)
  • התכנים הנלמדים
  • פיתוח התפקודים
  • חווית הלמידה של התלמידים
  • העקרונות שלפיהם מעוצבת ומאורגנת הסביבה

 

אולי תתעניינו גם ב...

الكلام للأنام דיבור בציבור
דיבור בציבור - تعلّم ذو معنًى - الكلام للأنام
מסלולים ללמידה משמעותית
השאיפה לזמן לתלמידים למידה משמעותית היא בליבת העיסוק של אנשי חינוך. האוגדן "מסלולים ללמידה משמעותית" נועד לסייע לאנשי החינוך במימוש השאיפה לקדם למידה משמעותית.
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.