דלג אל

הצהרת נגישות

המחונן במעגלי השייכות

למאגר חומרי ההוראה

מאפיינים

נושאים ותחומי דעת:
היבטים רגשיים
שלבי חינוך:
יסודי, חטיבת ביניים, חטיבה עליונה
סוגי התוכן:
מדריך פדגוגי
פותח ע"י:
אלין קשטכר
שפה:
עברית

סביבתו של הילד המחונן צריכה להכיר בייחודיותו כדי לספק לו אמצעים לוויסות ולהסתגלות בצד אמצעים למימוש עצמי

המחוננות מציבה ציפיות גבוהות מן המחונן, ציפיות למימוש עצמי ולהישגים. לצד היותה יתרון בונה חוסן, היא מעוררת לעיתים חשש בקרב ילדים מחוננים שמא לא יעמדו בציפיות שלהם ושל הסביבה.
סקירה ספרותית זו מפרטת את התנאים החיוניים למימוש הפוטנציאל של הילד המחונן ובהם: מרחב אוטונומי, מערכת יחסים תומכת וגירויים משמעותיים בסביבה הביתית, תמיכה של בית הספר מתוך הבנת הייחודיות, מעגל שווים ועידוד מעורבות חברתית ותרומה לקהילה.
הסקירה נכתבה בעבור מאגר הידע מחוננט.

> לסקירה המלאה

אולי תתעניינו גם ב...

לוחות בחירה ומתודת האיקס-מיקס-דריקס
ארגון גרפי שמאפשר לתלמידים לבחור כיצד הם רוצים ללמוד נושא או רעיון
מודל מייקר
בכיתות רגילות ואף בכיתות מצטיינים ומחוננים שיעור ההטרוגניות מפתיע. מודל מייקר להוראה דיפרנציאלית נותן מענה להטרוגניות זו
מציאות ודמיון: קורס ראשון בפילוסופיה
תוכנית לקורס קצר בפילוסופיה העוסק בדוגמאות דמיוניות וביכולתן ללמדנו על המציאות. הקורס ניתן במחנה יאס"א בקיץ 2012
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.