דלג אל

הצהרת נגישות

צלילים מצוירים

למאגר חומרי ההוראה

מאפיינים

נושאים ותחומי דעת:
מוסיקה, אומנות פלסטית, פיסול וציור, היבטים רגשיים
פדגוגיות יעודיות:
למידה רב-תחומית
מסגרות חינוכיות:
אמירים
שלבי חינוך:
יסודי
סוגי התוכן:
יחידת הוראה
פותח ע"י:
אהובה דרייבלט
שפה:
עברית

האזנה למוזיקה קלאסית בלוויית ציור אינטואיטיבי

על מוזיקה ואינטואיציה
 בכל ילד טמונה מוזיקה עוד מרחם אימו, והוא יודע להשתמש בה רגשית, אינטואיטיבית. חיי היום-יום גוזלים ומשבשים את החיבור הטבעי הזה. המוזיקה הקלאסית מעצימה את החיבור בין הסביבה והילד, כך שהאינטליגנצייה הרגשית היא אבן דרך בפיתוח שאר האינטליגנציות. אצל הילד המחונן והמצטיין מובלטות ומועצמות אינטליגנציות אחרות. לרוב הוא מועשר בתחומי המדע והטכנולוגיה, ואילו הצד הרגשי-אינטואיטיבי מקבל לעיתים תפקיד משני בלתי מוצדק. היכרות עם שפת המוזיקה הקלאסית על גווניה עשויה לעניין, לאתגר, להציב שאלות מעניינות, לאפשר דעות שונות וייצוגי ידע מגוונים.


מבנה הקורס

קורס החשיפה כולל חמש חטיבות עיקריות:
1.
האזנה לצורך זיהוי רגש: שמחה, כעס, בלבול וכדומה. מתן ביטוי לרגשות התלמידים.
2.
מוזיקה תוכניתית – בעלי חיים, תופעות טבע, עונות השנה וכדומה. כיצד מתארת המוזיקה דברים כאלה?
3.
היכרות עם כלי התזמורת, כולל שירה אומנותית. למה התחבר הילד? האם ירצה לנגן בכלי מסוים?
4.
היכרות עם המוזיקה לפי תקופות היסטוריות: עתיקה, קלאסית ומודרנית. כיצד מזהים את התקופה?
5.
היכרות עם מלחינים חשובים. כיצד מזהים מוזיקה של מלחינים שונים? זהו קורס חשיפה למוזיקה במסגרת תוכנית אמירים בבית הספר ראשונים בבת ים. נכתב בעבור מאגר הידע מחוננט בהנחיית מדריכת אמירים ליאורה פישמן.

> צלילים מצוירים

אולי תתעניינו גם ב...

משנים כיוון
מורים מניחים לתלמידיהם ליזום ולשנות כיוון בלמידה. איך הם עושים את זה?
שלוש פרדיגמות בחינוך מחוננים
שלוש פרדיגמות בחינוך מחוננים: חיפוש בהירות מושגית במחקר ובפרקטיקה
הכרת התרבות החומרית היוונית – פעילות במוזיאון ארצות המקרא
איך מנהלים למידה עצמאית בתערוכה במוזיאון? דוגמה מפעילות במוזיאון ארצות המקרא בירושלים
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.