דלג אל

הצהרת נגישות

הרבה יותר מעניין להיות קרובים

למאגר חומרי ההוראה

מאפיינים

נושאים ותחומי דעת:
היבטים רגשיים
שלבי חינוך:
יסודי, חטיבת ביניים, חטיבה עליונה
סוגי התוכן:
הרצאה
פותח ע"י:
שרה רני קלאי
שפה:
עברית

משעמם לי! על השיעמום אצל מחוננים, סיבותיו וההתמודדות עימו

המחונן מתלונן שמשעמם לו? מתברר שהשיעמום קיים אצל יונקים רבים.
שיעמום, אומרת שרה רני קלאי, מורה למתמטיקה ואומנות במרכזי מחוננים, הוא מצב שבו אין חיבור בין האדם לבין גירויים פיזיים או רגשיים הקיימים בסביבתו. כלומר, הגירוי קיים, אבל הילד משתעמם משום שאינו מתחבר אליו.
מכאן שהדרך למנוע שיעמום היא למצוא נקודות חיבור: אם על ידי התאמת הגירוי לגיל או לתחומי העניין ואם על ידי יצירת חיבור אנושי שדרכו ייעשה חיבור לגירוי.

ההרצאה מציגה דרכים שונות להתאמה ולחיבור רגשי בדרך להתמודדות עם השיעמום.
הסרטון הופק בעבור מאגר הידע מחוננט במסגרת סדרת הרצאות מחוננט-X – הרצאות קצרות להוראת מחוננים.

אולי תתעניינו גם ב...

על הצטיינות, גם בהוראה
הצטיינות ומצוינות ומה שביניהן
עקרונות בהוראת מחוננים
מה צריכה להכיל יחידת הוראה למחוננים ולמצטיינים?
מודל מייקר
בכיתות רגילות ואף בכיתות מצטיינים ומחוננים שיעור ההטרוגניות מפתיע. מודל מייקר להוראה דיפרנציאלית נותן מענה להטרוגניות זו
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.