למידה רב תחומית
למאגר חומרי ההוראהמאפיינים
- נושאים ותחומי דעת:
- פדגוגיה
- פדגוגיות יעודיות:
- למידה בינתחומית, למידה רב-תחומית
- שלבי חינוך:
- יסודי, חטיבת ביניים, חטיבה עליונה
- סוגי התוכן:
- מדריך פדגוגי
- פותח ע"י:
- גדי איתי, מאיה כהן, תמר סרולביץ
- שפה:
- עברית
מדוע חשוב ללמד מחוננים ומצטיינים למידה רב-תחומית ובין-תחומית, ואיך עושים את זה נכון?
למידה רב-תחומית – למידת נושא מהיבטים בתחומי דעת שונים
למידה בין-תחומית – למידה של נושא שנופל בין תחומים עיקריים ואינו תחום בפני עצמו
למידה על-תחומית – למידת נושא בלא טיפול והתייחסות לתחומי הדעת שעושים בהם שימוש
מדוע חשוב ללמד ילדים מחוננים ומצטיינים בדרך בין-תחומית ורב-תחומית?
תחומי הדעת מסייעים לנו להבין את העולם אף שגבולותיהם אינם תמיד ברורים וחד-משמעיים. פעמים רבות הם אפילו משלימים זה את זה. למידה שמערבת תחומי דעת שונים מרחיבה את החשיבה של התלמידים, פותחת בפניהם עולם עשיר ומגוון של שאלות ומושגים ומאתגרת חשיבה מסדר גבוה. בלמידה כזאת כדאי גם לדון עם התלמידים בשאלה מה תורמת למידה חוצת תחומים להבנת נושא, ומה תורמת החלוקה לתחומי דעת.
מדריכי תחומי הדעת באגף למחוננים ולמצטיינים יצאו ליום למידה רב-תחומית במכון דוידסון לחינוך מדעי.
הסרטון המלווה אותם הופק בעבור מאגר הידע מחוננט:
במסגרות למחוננים ולמצטיינים נלמדים קורסים רב-תחומיים רבים. הקורס "גילוי וכיסוי" שנלמד במרכז המחוננים "מרחבים" במטה יהודה נבנה כקורס רב-תחומי.
בסרטון זה מתוארת עבודת ההכנה לקורס: