דלג אל

מורה "אמירי" כתלמיד "אמירי"

למאגר חומרי ההוראה

מאפיינים

נושאים ותחומי דעת:
חברתי ערכי
פדגוגיות יעודיות:
יצירתיות
מסגרות חינוכיות:
אמירים
שלבי חינוך:
יסודי, חטיבת ביניים
סוגי התוכן:
הרצאה
פותח ע"י:
עביר כמאל
שפה:
עברית

מורה שרוצה לטפח חשיבה ויצירתיות אצל תלמידיו צריך לחשוב ולהיות יצירתי

עביר כמאל היא רכזת ומורה בתוכנית "אמירים" בבית הספר יסודי א' בעוספיא ומדריכה בתוכנית בעוד בתי ספר. היא מספרת על השאלות החשובות שיש לשאול כשמתכננים קורס לתלמידים מצטיינים: אילו תהליכי חשיבה ילוו את הקורס? כיצד נשתמש בתוכני הקורס לטיפוח יצירתיות? איך נחנך את תלמידינו לחשיבה ביקורתית?

 
פרויקט סוף שנה בקורס "משחקי חשיבה" מדגים את התכנון הזה: התלמידים קראו ספרים קלאסיים ופיתחו משחקים בעקבות הסיפורים. במשחקים ניכר עיסוק בסיפורי חיים מעניינים, שילוב של מגוון נקודות מבט, התייחסות לדילמות, ועוד. לקורס יש גם היבט פרקטי: הכוונה היא לבנות בחצר בית הספר מתקן המבוסס על אחד המשחקים שפיתחו תלמידי הקורס.

 
מתברר שכאשר הקורס נותן במה ליצירתיות ולגמישות של המורה, הוא יכול לתת ביטוי גם ליצירתיות ולגמישות של התלמידים.

הסרטון הופק בעבור מאגר הידע מחוננט במסגרת סדרת הרצאות מחוננט-X – הרצאות קצרות להוראת מחוננים.

אולי תתעניינו גם ב...

חמים וטעים
מה יודעים תלמידים על בידוד תרמי, והאם מה שהם יודעים אכן נכון?
דילמה
המתמטיקה של דילמות – דילמות שפתרונן אובייקטיבי ודילמות שפתרונן סובייקטיבי
קוביידע
אסטרטגיה להוראה דיפרנציאלית לתלמידים מחוננים ומצטיינים בכיתה ההטרוגנית
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.