מורה "אמירי" כתלמיד "אמירי"
למאגר חומרי ההוראהמאפיינים
- נושאים ותחומי דעת:
- חברתי ערכי
- פדגוגיות יעודיות:
- יצירתיות
- מסגרות חינוכיות:
- אמירים
- שלבי חינוך:
- יסודי, חטיבת ביניים
- סוגי התוכן:
- הרצאה
- פותח ע"י:
- עביר כמאל
- שפה:
- עברית
מורה שרוצה לטפח חשיבה ויצירתיות אצל תלמידיו צריך לחשוב ולהיות יצירתי
עביר כמאל היא רכזת ומורה בתוכנית "אמירים" בבית הספר יסודי א' בעוספיא ומדריכה בתוכנית בעוד בתי ספר. היא מספרת על השאלות החשובות שיש לשאול כשמתכננים קורס לתלמידים מצטיינים: אילו תהליכי חשיבה ילוו את הקורס? כיצד נשתמש בתוכני הקורס לטיפוח יצירתיות? איך נחנך את תלמידינו לחשיבה ביקורתית?
פרויקט סוף שנה בקורס "משחקי חשיבה" מדגים את התכנון הזה: התלמידים קראו ספרים קלאסיים ופיתחו משחקים בעקבות הסיפורים. במשחקים ניכר עיסוק בסיפורי חיים מעניינים, שילוב של מגוון נקודות מבט, התייחסות לדילמות, ועוד. לקורס יש גם היבט פרקטי: הכוונה היא לבנות בחצר בית הספר מתקן המבוסס על אחד המשחקים שפיתחו תלמידי הקורס.
מתברר שכאשר הקורס נותן במה ליצירתיות ולגמישות של המורה, הוא יכול לתת ביטוי גם ליצירתיות ולגמישות של התלמידים.
הסרטון הופק בעבור מאגר הידע מחוננט במסגרת סדרת הרצאות מחוננט-X – הרצאות קצרות להוראת מחוננים.