מתן משוב מעורר מוטיבציה לתלמידים מחוננים ומצטיינים
למאגר חומרי ההוראהמאפיינים
- נושאים ותחומי דעת:
- היבטים רגשיים
- פדגוגיות יעודיות:
- למידה עצמאית
- מסגרות חינוכיות:
- המחונן והמצטיין במסגרת ההטרוגנית
- שלבי חינוך:
- יסודי, חטיבת ביניים
- סוגי התוכן:
- מדריך פדגוגי
- פותח ע"י:
- שרה גולן ודגנית קוקוווקא
- שפה:
- עברית
אודות המדריך
תלמידים מחוננים בבתי ספר היסודיים לעיתים אינם מרגישים מאותגרים דיים בשיעור, ולכן אינם לומדים להשקיע מאמץ יעיל, אינם לומדים להתמיד, ואינם מפתחים מיומנות של התמודדות עם קשיים. תלמידים מחוננים לעיתים חוששים לקחת על עצמם משימה קשה מידי, פן לא יצליחו בה, ולא יעמדו בציפיות מהם.
מחקר של ד'ר קרול דווק בקרב תלמידי כיתה ה מלמד שתלמידים אשר קבלו משוב על התהליך והמאמץ שהם עשו היו מוכנים יותר לאתגר את עצמם ולקחת על עצמם משימות קשות יותר לעומת תלמידים שקבלו משוב על היותם חכמים. כאשר משבחים תלמידים על היותם חכמים אנו בעצם משבחים אותם על תכונה מולדת. לעומת זאת, כאשר אנו משבחים אותם על התהליך שהם עשו, אנו מעודדים אותם להבין כיצד מאמץ תורם להצלחה.
הצעות למשוב מעורר מוטיבציה
התאמצת מאוד להצליח בזה, לא ויתרת אפילו כשהיה לך קשה, מצאת פתרון יצירתי לבעיה, אתה עובד בשיתוף פועלה עם חבריך לכיתה ועוד....
צפו בסרטונים הבאים כדי ללמוד עוד על מחקרה של קרול דווק ומסקנותיה בנושא מתן משוב מעורר מוטיבציה: