דלג אל

מתן משוב מעורר מוטיבציה לתלמידים מחוננים ומצטיינים

למאגר חומרי ההוראה

מאפיינים

נושאים ותחומי דעת:
היבטים רגשיים
פדגוגיות יעודיות:
למידה עצמאית
מסגרות חינוכיות:
המחונן והמצטיין במסגרת ההטרוגנית
שלבי חינוך:
יסודי, חטיבת ביניים
סוגי התוכן:
מדריך פדגוגי
פותח ע"י:
שרה גולן ודגנית קוקוווקא
שפה:
עברית

אודות המדריך

תלמידים מחוננים בבתי ספר היסודיים לעיתים אינם מרגישים מאותגרים דיים בשיעור, ולכן אינם לומדים להשקיע מאמץ יעיל, אינם לומדים להתמיד, ואינם מפתחים מיומנות של התמודדות עם קשיים. תלמידים מחוננים לעיתים חוששים לקחת על עצמם משימה קשה מידי, פן לא יצליחו בה, ולא יעמדו בציפיות מהם.
מחקר של ד'ר קרול דווק בקרב תלמידי כיתה ה מלמד שתלמידים אשר קבלו משוב על התהליך והמאמץ שהם עשו היו מוכנים יותר לאתגר את עצמם ולקחת על עצמם משימות קשות יותר לעומת תלמידים שקבלו משוב על היותם חכמים. כאשר משבחים תלמידים על היותם חכמים אנו בעצם משבחים אותם על תכונה מולדת. לעומת זאת, כאשר אנו משבחים אותם על התהליך שהם עשו, אנו מעודדים אותם להבין כיצד מאמץ תורם להצלחה.
הצעות למשוב מעורר מוטיבציה
התאמצת מאוד להצליח בזה, לא ויתרת אפילו כשהיה לך קשה, מצאת פתרון יצירתי לבעיה, אתה עובד בשיתוף פועלה עם חבריך לכיתה ועוד....
צפו בסרטונים הבאים כדי ללמוד עוד על מחקרה של קרול דווק ומסקנותיה בנושא מתן משוב מעורר מוטיבציה:

אולי תתעניינו גם ב...

נבטי חשיבה
הצעה לניסויים פתוחים לחקר תהליך הנביטה
היבטים רגשיים של הילד המחונן – סקירת מאמרים
אילו היבטים רגשיים מתלווים למחוננות? כיצד צריכה הסביבה להתאים את עצמה להיבטים אלו?
המלצות לספרי קריאה
המלצות לספרי קריאה העוסקים בגיבורים מחוננים או מצטיינים
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.