מוזיאון וירטואלי – היבט יצירתי וטכנולוגי בהבניית ידע
למאגר חומרי ההוראהמאפיינים
- נושאים ותחומי דעת:
- אוריינות דיגיטלית, עיצוב וטכנולוגיה
- פדגוגיות יעודיות:
- יצירתיות, למידה עצמאית
- מסגרות חינוכיות:
- אמירים
- שלבי חינוך:
- יסודי, חטיבת ביניים
- סוגי התוכן:
- הרצאה
- פותח ע"י:
- מרב זהבי
- שפה:
- עברית
תלמידים יוצרים ידע הם תלמידים שמבינים אותו
מרב זהבי היא מורה בבית הספר סמילנסקי – בית חינוך ליזמות ברחובות.
במסגרת קורס בהיסטוריה שעסק בתולדות המושבה תכננו תלמידיה מוזאון לילדים. תכנון מוזאון מאפשר הצגת תוצרים במגוון דרכים מעניינות ומזמן חשיבה על עיצוב ועל הבנת שיקולי אוצרות בתכנון תערוכה.
בעקבות התנסות זו הקימו תלמידי תוכנית "אמירים" מוזאון וירטואלי בנושא ספורט. התלמידים עבדו בקבוצות, השתמשו בכלים מתוקשבים שונים לפי בחירתם ותכננו משחקים בעבור הגולשים במוזאון.
ההרצאה מתארת את תהליך ההנחיה של תלמידי הקורס מהתכנון ועד לפתיחת המוזאון לתלמידים אחרים.
הסרטון הופק בעבור מאגר הידע מחוננט במסגרת סדרת הרצאות מחוננט-X – הרצאות קצרות להוראת מחוננים.