נתיבים להוראה משמעותית
למאגר חומרי ההוראהמאפיינים
- נושאים ותחומי דעת:
- פדגוגיה
- פדגוגיות יעודיות:
- אסטרטגיות חשיבה מסדר גבוה, למידה בדרך החקר
- שלבי חינוך:
- יסודי, חטיבת ביניים, חטיבה עליונה
- סוגי התוכן:
- מדריך פדגוגי
- פותח ע"י:
- צוות היגוי, המינהל הפדגוגי
- שפה:
- עברית
כולנו רוצים בלמידה משמעותית. איך עושים את זה בכתה?
דרכים רבות מובילות ללמידה משמעותית. חוברת זו מהווה מבוא לרבות מהן: היא סוקרת בקצרה כל אחת מהדרכים, מסבירה מה המהות שלה, מתארת דוגמאות ליישום ומגדירה את ההיערכות הנדרשת של המורה ושל בית הספר בדרך ללמידה כזו.
בין הדרכים הנסקרות בחוברת:
- דרכי הוראה ולמידה מבוססות פרויקטים ומבוססות בעיות - PBL
- הוראה ולמידה בדרך החקר
- משחק בלמידה
- הוראה ולמידה בסביבות מגוונות: סביבה עתירת טכנולוגיה, מחוץ לכותלי הגן והכיתה
- הוראה מפורשת וישירה
- הוראה ולמידה בחברותא
- הוראה ולמידה שיתופית
- הוראה ולמידה מונחות ערכים ועמדות
- שילוב הוראה מפורשת של אסטרטגיות חשיבה בתחומי הדעת | חינוך לחשיבה
- כמו כן ניתן דגש למשוב מְאַתְגֵר למידה ולעיצוב תובנות באמצעות תכנון
דרכי הלמידה המפורטות בחוברת מתאימות לטיפוח תלמידים מחוננים ומצטיינים, והופיעו במאגר הידע מחוננט.
אולי תתעניינו גם ב...
חקר במדעי הרוח והחברה
מהו חקר במדעי הרוח והחברה, וכיצד נערוך חקר כזה עם תלמידים מחוננים ומצטיינים?
מקול וצליל לקול הסימנים
"בעידן החדש צריך לעבור מהוראה להנחיה". קל להגיד, קשה לעשות. אינה קריצ'מר הצליחה
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!