חפש ב:

קונפליקט קוגניטיבי כאסטרטגיה ללמידה משמעותית

למאגר חומרי ההוראה

מאפיינים

נושאים ותחומי דעת:
ביולוגיה
פדגוגיות יעודיות:
אסטרטגיות חשיבה מסדר גבוה
מסגרות חינוכיות:
מרכזי מחוננים
שלבי חינוך:
יסודי, חטיבת ביניים, חטיבה עליונה
סוגי התוכן:
הרצאה
פותח ע"י:
גיא שיאון
שפה:
עברית

מה קורה כאשר מתברר שכל מה שידענו לא-נכון?

כאשר יש לתלמידים תפיסות שגויות, הם לומדים ידע חדש באופן שגוי. הידע החדש מתווסף לתפיסה השגויה ואינו מתקן אותה. במצב כזה יש לערער במכוון את שיווי המשקל הקוגניטיבי הקיים כדי לשבור אותו וליצור מבנה חדש, נכון ומתאים לתחום הדעת או התוכן. בבדיקה מתברר שלמידה בדרך זו מחזקת את הידע ואת התפיסות הנכונות.
ד"ר גיא שיאון, חוקר לטאות ומורה במרכזי מחוננים, מספר על למידת נושא הפוטוסינתזה באמצעות יצירת קונפליקט קוגניטיבי והבניית הבנה מעמיקה של הנושא בעקבותיו.

הסרטון הופק בעבור מאגר הידע מחוננט במסגרת סדרת הרצאות מחוננט-X – הרצאות קצרות להוראת מחוננים.

אולי תתעניינו גם ב...

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.