נתיבים להוראה משמעותית
למאגר חומרי ההוראהמאפיינים
- נושאים ותחומי דעת:
- פדגוגיה
- פדגוגיות יעודיות:
- אסטרטגיות חשיבה מסדר גבוה, למידה בדרך החקר
- שלבי חינוך:
- יסודי, חטיבת ביניים, חטיבה עליונה
- סוגי התוכן:
- מדריך פדגוגי
- פותח ע"י:
- צוות היגוי, המינהל הפדגוגי
- שפה:
- עברית
כולנו רוצים בלמידה משמעותית. איך עושים את זה בכתה?
דרכים רבות מובילות ללמידה משמעותית. חוברת זו מהווה מבוא לרבות מהן: היא סוקרת בקצרה כל אחת מהדרכים, מסבירה מה המהות שלה, מתארת דוגמאות ליישום ומגדירה את ההיערכות הנדרשת של המורה ושל בית הספר בדרך ללמידה כזו.
בין הדרכים הנסקרות בחוברת:
- דרכי הוראה ולמידה מבוססות פרויקטים ומבוססות בעיות - PBL
- הוראה ולמידה בדרך החקר
- משחק בלמידה
- הוראה ולמידה בסביבות מגוונות: סביבה עתירת טכנולוגיה, מחוץ לכותלי הגן והכיתה
- הוראה מפורשת וישירה
- הוראה ולמידה בחברותא
- הוראה ולמידה שיתופית
- הוראה ולמידה מונחות ערכים ועמדות
- שילוב הוראה מפורשת של אסטרטגיות חשיבה בתחומי הדעת | חינוך לחשיבה
- כמו כן ניתן דגש למשוב מְאַתְגֵר למידה ולעיצוב תובנות באמצעות תכנון
דרכי הלמידה המפורטות בחוברת מתאימות לטיפוח תלמידים מחוננים ומצטיינים, והופיעו במאגר הידע מחוננט.
אולי תתעניינו גם ב...
דוד וגלית: איך מכינים קלע?
רצף שיעורים העוסק בסיפור דוד וגלית (שמואל א' פרק י"ז) ובניתוח פיזיקאלי שלו בדגש על הקלע, כלי נשקו של דוד
למידה רב תחומית
למידה חוצת תחומים – רב-תחומית, בין-תחומית ועל-תחומית – בהוראת מחוננים ומצטיינים
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!