דלג אל

ניסוי האורז המקולל

למאגר חומרי ההוראה

מאפיינים

נושאים ותחומי דעת:
חשיבה מדעית
פדגוגיות יעודיות:
למידה בדרך החקר, אסטרטגיות חשיבה מסדר גבוה, שאילת שאלות, חשיבה ביקורתית
מסגרות חינוכיות:
מרכזי מחוננים
שלבי חינוך:
יסודי, חטיבת ביניים
סוגי התוכן:
יחידת הוראה
פותח ע"י:
מיה מירב
שפה:
עברית

לימוד אינטואיטיבי של יסודות החשיבה המדעית

ניסוי האורז המקולל הוא ניסוי שרץ ברשת האינטרנט ומציג את הרעיון הזה: אם ניקח אורז מבושל ונחלק אותו לשתי צנצנות, את האחת נקלל במגוון קללות ואת השנייה נברך בכל הטוב שבעולם, הרי שלאחר ימים מספר האורז בצנצנת המקוללת יתעפש, ואילו האורז בצנצנת המבורכת יישאר לבן וזך.
השיעור שהחל כהמחשה לצורך בכללים בעת עריכת ניסוי מדעי הפך לשיעור בחשיבה ביקורתית.
במהלך השיעור התלמידים מתייחסים לכשלים בניסוי כפי שהוא מוצג בקישורים שונים ברשת, מוצאים פתרונות ועושים בעצמם את הניסוי.
למערך השיעור מצורפים קישורים שונים שאפשר להסתייע בהם כדי להמחיש כיצד פרסום ברשת יוצר אשליה של תוצאות חד משמעיות. השיעור פורסם בפעם הראשונה במאגר הידע מחוננט.

> השיעור: ניסוי האורז

אולי תתעניינו גם ב...

קוביידע
אסטרטגיה להוראה דיפרנציאלית לתלמידים מחוננים ומצטיינים בכיתה ההטרוגנית
הוי ארצי מולדתי
הוראת שירו של שאול טשרניחובסקי כמודל להוראת יצירות ספרותיות למחוננים
למידת חקר
מדוע חשוב ללמד מחוננים ומצטיינים בדרך החקר, ואיך עושים את זה נכון?
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.