דלג אל

הצהרת נגישות

אומנות מטפחת מצוינות

למאגר חומרי ההוראה

מאפיינים

נושאים ותחומי דעת:
אומנות פלסטית, פיסול וציור, קולנוע ואנימציה, תיאטרון, גוף ותנועה, פדגוגיה, היבטים רגשיים
שלבי חינוך:
יסודי, חטיבת ביניים, חטיבה עליונה
סוגי התוכן:
הרצאה
פותח ע"י:
תמר סרולביץ
שפה:
עברית

פאנל: מהי מצוינות באומנות, וכיצד מטפחים לימודי אומנות את ערך המצוינות?

הסרטון מתעד הרצאות ודיון ממושב בנושא אומנות כמטפחת מצוינות ביום עיון שקיים משרד החינוך. את המושב יזמה והנחתה תמר סרולביץ, הממונה על תחום האומנויות באגף לתלמידים מחוננים ומצטיינים במשרד החינוך. יום העיון התקיים בבית התפוצות ב-17 באפריל 2012 ודן באתגרים הערכיים העולים מטיפוח תלמידים מצטיינים ומחוננים בתחומי האומנויות.

הנחות היסוד של המושב:
כל מי שעוסק באומנות מתוך רצינות ומחויבות שואף למצוינות.
יש ערכי מצוינות ייחודיים לאומנויות.
יש פדגוגיות שמקדמות מצוינות באומנות יותר מפדגוגיות אחרות.
קיימים מאפיינים ייחודיים לתלמידים המצטיינים באומנויות.

השאלות שנשאלו במושב:
מהי מצוינות באומנות, ובמה היא שונה מכל מצוינות אחרת או מוסיפה לה?
תנו דוגמה לעשייה שלכם המבטאת את ערכי המצוינות בלימודי האומנות.

במושב השתתפו:
רעות גורדון, מדריכת אמירים
קולט שרביט, רכזת אמירים בבית הספר מגדים במעלה אדומים
חיים דייטשמן, מנהל בית הספר תלמה ילין
אורנית גולדשטיין, מנהלת מרכז המחוננים אילות

אולי תתעניינו גם ב...

הרס קונסטרוקטיבי
איך אפשר לעצב מחדש את מבנה הלמידה בלי לשבור אותו?
אלומת אור 3 – מתן מענה לתלמידים מחוננים ומצטיינים בכיתה ההטרוגנית
עלון בהפקת צוות המחונן בכיתתו באגף למחוננים ולמצטיינים המאיר אור על המאפיינים והצרכים של תלמידים מחוננים ומצטיינים ועל המענים שאנו המורים יכולים ליישם בכיתה ...
משנים כיוון
מורים מניחים לתלמידיהם ליזום ולשנות כיוון בלמידה. איך הם עושים את זה?
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.