חפש ב:

כל הדרכים מובילות לעציץ הידרופוני

למאגר חומרי ההוראה

מאפיינים

נושאים ותחומי דעת:
אקולוגיה וחינוך סביבתי, היבטים רגשיים, פדגוגיה
פדגוגיות יעודיות:
אסטרטגיות חשיבה מסדר גבוה, למידה עצמאית, PBL- למידה מבוססת פרויקטים, יצירתיות
מסגרות חינוכיות:
מרכזי מחוננים, המחונן והמצטיין במסגרת ההטרוגנית
שלבי חינוך:
יסודי, חטיבת ביניים, חטיבה עליונה
סוגי התוכן:
יחידת הוראה
פותח ע"י:
לירן זריהן
שפה:
עברית

הנדסה הפוכה, אימוג'ים והוראות כתובות - כל הדרכים להנחות תלמידים בבניית פרוייקט

לא כל אחד צריך ללמוד באותה הדרך: ארבע דרכים להנחיית פרוייקט

כאשר מבקשים מתלמידים לבצע פרוייקט, יש לתת להם הוראות. איך נותנים הוראות? - לירן זריהן בונה עם תלמידיו בקציץ (עציץ בבקבוק) לגידולים הידרופוניים. בניית הבקציץ היא משימה בפני עצמה - יש לבנות בקציץ שיאפשר שתילת גידול מתאים, השקיה נכונה והגנה מפני השמש. לירן מציע לחלק את הכיתה לקבוצות, ולתת לכל אחת מהקבוצות הוראות בדרך אחרת: קבוצה אחת תקבל הוראות כתובות, קבוצה שנייה תקבל הוראות מאויירות, קבוצה שלישית תצפה בסרטון הדגמה וקבוצה רביעית תקבל מוצר מוגמר ותתבקש לבנות "כזה" בשיטת הנדסה הפוכה (התלמידים יפענחו, מתוך המוצר המוגמר, כיצד בנו אותו).

לאחר תום ההרכבה, יש מקום לדיון בשאלות של תקשורת ומתן הוראות. האם כל הדרכים באמת מובילות לאותו מוצר? מה היה קל להבין, מה קשה? האם באמת עבדו לפי ההוראות ובסדר הנכון? מה קורה כשאין מורה שאפשר לשאול אותו שאלות? מה לומדים תלמידים על הלמידה של עצמם מהתנסות כזו, המזמנת להם אתגר?

בניית בקציץ הידרופוני - המדריך הכתוב
בניית בקציץ הידרופוני - המדריך המאוייר
חקלאות הידרופונית - מה, למה ואיך? - רקע תיאורטי

מענה דיפרנציאלי לתלמידים
מתן הוראות שונות היא דרך טובה ליצירת מענה דיפרנציאלי לתלמידים בכיתה. לא כל התלמידים זקוקים להסבר, לא כל התלמידים זקוקים לאותו הסבר. אפשר לתת לתלמידים לבחור את דרך ההסבר הנוחה להם ואפשר ליצור התנסות מקרית או לחלק את הכיתה באופן מושכל - כל אחת מהאפשרויות יוצרת דיפרנציאציה ומביאה את המורה ואת התלמידים לחשיבה מטא-קוגניטיבית על צורת הלמידה, אתגריה וההתמודדות עמה.

אולי תתעניינו גם ב...

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.