אלומת אור – מתן מענה לתלמידים מחוננים ומצטיינים בכיתה ההטרוגנית
למאגר חומרי ההוראהמאפיינים
- נושאים ותחומי דעת:
- פדגוגיה
- פדגוגיות יעודיות:
- יצירתיות, למידה בינתחומית, למידה רב-תחומית, אסטרטגיות חשיבה מסדר גבוה, מעגלי שייכות, למידה עצמאית, דילמות, PBL- למידה מבוססת פרויקטים, PBL- למידה מבוססת בעיות, שאילת שאלות, משחוק, חשיבה ביקורתית
- מסגרות חינוכיות:
- המחונן והמצטיין במסגרת ההטרוגנית
- שלבי חינוך:
- יסודי, חטיבת ביניים
- סוגי התוכן:
- מדריך פדגוגי, פריט מאגד
- פותח ע"י:
- שרה גולן, אורטל פלח, דגנית קוקווקא, צוות המחונן בכיתתו
- שפה:
- עברית
גיליונות "אלומת אור", בכתיבה ובהפקה של צוות "המחונן והמצטיין בכיתתו" באגף למחוננים ולמצטיינים, מאירות על המאפיינים והצרכים של תלמידים מחוננים ומצטיינים ועל המענים שאנו, המורים, יכולים ליישם בכיתה ההטרוגנית.
-
אלומת אור מספר 4 "בדרך הדמיון- מדוע ואיך לטפח את הדמיון בהוראה ובלמידה באלומה זו תמצאו סוגיות ושאלות אודות מחוננות בתחומי הדמיון והחשיבה היצירתית, ניסיון לתת להן מענה, הסבר, מדוע חשוב לטפח את החשיבה בתחום הדמיון בקרב תלמידינו, והצעות לדרכים יישומיות, כיצד לעשות זאת. (יוני 2024, סיון תשפ"ד)
-
אלומת אור מספר 3 "מראייה להתבוננות" מעמיקה ומרחיבה את מושג "התבוננות" בראי הפעלנות וכדרך לעיצוב העתיד. האלומה מציעה כלים לעידוד התבוננות, תרגיל להתנסות ומתחברת לתהליכים חשובים ומרכזיים בשדה החינוך, שקורים ממש לנגד עיננו. (ינואר 2023, טבת תשפ"ג)
- אלומת אור מספר 2 "האור בעיניים – על טיפוח סקרנות בהוראה ובלמידה" שופכת אור על ספק וחקירה, על סקרנות חבויה, על משחקיות בשיעור ועל החשיבות של דוגמה אישית במתן הזדמנויות לטיפוח סקרנות בכיתה ההטרוגנית. (אוקטובר 2021, תשרי תשפ"ב)
- אלומת אור מספר 1 "על תלמידים מחוננים ומצטיינים" מאירה את עינינו על החזון והתפיסה החינוכית בהוראת מחוננים, על זירות למתן מענה, על נקודות אור בלמידה מרחוק ועל זווית הראייה של התלמידים המחוננים עצמם. העלון כולל קישורים לפריטים להרחבה ולהמשך למידה. (ינואר 2021, שבט תשפ"א)