דלג אל

הכרת התרבות החומרית היוונית – פעילות במוזיאון ארצות המקרא

למאגר חומרי ההוראה

מאפיינים

נושאים ותחומי דעת:
היסטוריה
פדגוגיות יעודיות:
למידה עצמאית
שלבי חינוך:
חטיבת ביניים, חטיבה עליונה
סוגי התוכן:
יחידת הוראה
פותח ע"י:
גדי איתי
שפה:
עברית

איך מנהלים למידה עצמאית בתערוכה במוזיאון?

לכל ביקור במוזיאון יש מטרה לימודית מתחום הדעת. בפעילות זו המטרה היא היכרות עם התרבות החומרית מהעולם של יוון הקלאסית והבנת האופן שבו משקפת התרבות החומרית את התרבות והחברה.
לכל ביקור במוזיאון מצטרפת מטרה נוספת – הפיכת התלמידים למתבוננים פעילים ומושכלים במוזיאונים. לשם כך יש לאפשר להם להסתובב בתערוכה, להתבונן ולהבין בעצמם.

הפעילות במוזיאון ארצות המקרא בירושלים. במוזיאון חדר נפרד המוקדש לתערוכה נמשכת "תפארת יוון" המוקדשת לתרבות היוונית הקלאסית.
הפעילות המקורית תוכננה כחלק מלימודי השנה הראשונה בתוכנית "רעיונות מרכזיים בתרבות המערב". התלמידים מגיעים לסיור לאחר שלמדו כמה חודשים טקסטים מן התרבות היוונית הקלאסית והם מכירים את המושג של לוגוס. הפעילות מתאימה גם לתלמידים צעירים יותר שלמדו קורס על התרבות או על המיתולוגיה היוונית. הפעילות מאפשרת לתלמידים לראות את המקבילות החומריות והוויזואליות של כמה מהרעיונות שלמדו. השאלות שיעסיקו אותם נוגעות לביטוי של רעיונות מופשטים ושל מצבים חברתיים ותרבותיים (כגון פנאי, מיתוס, לוגוס) בתרבות החומרית.

מהלך הפעילות: התלמידים מקבלים דפי עבודה ומסתובבים עצמאית 60-45 דקות. לאחר מכן מתכנסים, כל צוות מציג את ממצאיו ומתקיים דיון.

המלצות נוספות:
כדאי לבקר בזמן שאינו עמוס כדי לאפשר לתלמידים להסתובב ולדבר במוזיאון בלי להפריע.
כדאי שהפעילות תחליף או תקדים סיור מוסבר במוזיאון שבו התלמידים פסיביים ומשועממים.
עם ההגעה למוזיאון לעשות סיור התמצאות קטן (כדאי לצייד כל תלמיד בעלון המוזיאון עם מפה של התצוגה).
אפשר לבנות על בסיס פעילות זו דפי עבודה מתאימים לכל סיור מוזיאוני.
הפעילות נכתבה בעבור מאגר הידע מחוננט.

> דף עבודה בזוגות במוזיאון ארצות המקרא

אולי תתעניינו גם ב...

הגיגית - יצירה אישית מורכבת
תוכנית "הגיגית" היא תוכנית רב-תחומית למחוננים בגיל התיכון אשר נבנתה על בסיס הרעיון הפדגוגי של "המושג הגדול"
צילמתם? הבנתם! צילום מסורת ומודרנה ברחובות ירושלים
מתי כדאי לשלוח תלמידים לצלם מושג גדול ואיך העמיקו צילומי "מסורת" ו"מודרנה" ברחובות ירושלים את הנושא השנתי בהיסטוריה
אקדח בגינה
כיצד פועל אקדח השקיה רב-מצבים? יחידת לימוד זו מאפשרת חשיפה לעולם הטכנולוגי באמצעות מוצר שקיימים בו עקרונות מדעיים וטכנולוגיים שונים
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.