צילמתם? הבנתם! צילום מסורת ומודרנה ברחובות ירושלים
למאגר חומרי ההוראהמאפיינים
- נושאים ותחומי דעת:
- אוריינות דיגיטלית, היסטוריה
- פדגוגיות יעודיות:
- יצירתיות, אסטרטגיות חשיבה מסדר גבוה
- שלבי חינוך:
- חטיבת ביניים, חטיבה עליונה
- סוגי התוכן:
- יחידת הוראה
- פותח ע"י:
- רחל ארליך
- שפה:
- עברית
מתי כדאי לשלוח תלמידים לצלם מושג גדול?
איך מגדירים מושג גדול, מושג שהוא בעצם נושא שנתי, או ציר חשוב ביחידת לימוד? אפשר לפתוח מילון, אפשר לבקש אסוציאציות ואפשר לנצל את הטלפונים החכמים של התלמידים ולצאת לצלם.
"מסורת ומודרנה" הן הנושא המרכזי של לימודי ההיסטוריה בכיתה י' בבית הספר הממ"ד. כדי להרחיב את המושגים יצאנו לפעילות בשיעור הראשון של השנה. התלמידות התבקשו לצלם מסורת ומודרנה – שלוש עד חמש תמונות משלושה תחומים לפחות ולהגדיר באמצעותן מסורת ומודרנה. עם ההגדרות האלה פתחנו את השיעור ברחוב.
הצילומים העלו נקודות מבט חדשות ועוררו דיונים (האם דגל ישראל מבטא מסורת או מודרנה? מה לגבי שלט של רחוב הקרוי על שם רב ידוע? ומה בדבר תעודת כשרות?)
הפעילות נותנת מקום לעבודה עצמאית (ביחידים או בזוגות), משלבת בין הגדרה מילולית לביטוי חזותי (בסדר שהתלמידים בוחרים) ומזמנת דיון שיש בו אנליזה (פירוק המושג לגורמיו) וסינתזה (יצירת מושג מקיף ומדויק יותר).
קישור לפוסט בבלוג "אירועים מחוננים"
הפעילות פורסמה בפעם הראשונה במאגר הידע מחוננט.