בר גיורא – עין מטע
לכל הטיוליםאזור בארץ
ירושלים.
על המסלול
תחילת המסלול בקצה הדרומי של מושב בר גיורא. המסלול פונה מערבה על דרך נוחה ההופכת לשביל המטפס מתונות לחרבת דורבן וממנה תצפית היקפית. מחרבת דורבן המסלול מתאחד עם שביל ישראל, יורד מתונות לכיוון דרום-מערב ועובר מצפון-מערב למושב מטע. הדרך עוברת במדרגות ובפתחים שבגדרות צבר. המשך המסלול לאורך גדר המושב על דרך נוחה עד עין מטע, מעיין שוקק ויפהפה. מעין מטע אפשר לסיים בחרבת חנות (כחצי קילומטר מעין מטע) או לחזור למושב מטע. המסלול חשוף.
נוף, טבע ונקודות חן
חרבת דורבן ועין מטע
דגשים והמלצות
מסלול קל בשיפולי דרום הרי יהודה העובר בנוף הררי ופותח תצפיות על האזור כולו עד למישור החוף. המסלול משלב חורבות עתיקות ומעיינות ומומלץ להליכה כמתואר. משך ההליכה כ-3.5 שעות. מועד אחרון לכניסה: כ-4.5 שעות לפני החשכה.
נושא המסלול
הרי יהודה, מדרגות חקלאיות, מעיינות שכבה, התיישבות עתיקה
אפיון המסלול
הליכה בינות חורש ים תיכוני ומדרגות עם תצפיות למישור החוף
שימו לב!
המידע המוצג במרחב זה הוא לצרכים פדגוגיים בלבד.
המלצה ללימוד תחומי דעת במסלול
מדעי הסביבה
- מערכות אקולוגיות (כיתות י'-י"ב)
- מערכת אקולוגית מרכיביה ומאפייניה: התאמות אורגניזמים לסביבתם (כיתות י'-י"ב)
- מערכת אקולוגית מרכיביה ומאפייניה: המגוון הביולוגי ושרותי המערכת האקולוגית (כיתות י'-י"ב)
- מערכת אקולוגית מרכיביה ומאפייניה: קשרי גומלין בין מרכיבי המערכת האקולוגית (אביוטים וביוטים) (כיתות י'-י"ב)
- מערכת אקולוגית מרכיביה ומאפייניה: מעורבות האדם והשפעותיו על המערכת האקולוגית (קיימות) (כיתות י'-י"ב)
מדע וטכנולוגיה
- חומרים תכונות ושימושים: מאפייני חיים וצרכים לקיום יצורים בסביבה (כיתה ב')
- חומרים תכונות ושימושים: המגוון בטבע (כיתה ב')
- סביבות חיים (כיתה ב')
- השפעת האדם על הסביבה (קיימות) (כיתה ב')
גאוגרפיה - אדם וסביבה
- אדם וסביבה: שדרת ההר – מסורתיות ומורשת (כיתה ו')
אולי תתעניינו גם ב...
עין פיק
תחומי דעת קשורים: גאוגרפיה - אדם וסביבה, לימודי ארץ ישראל, מדע וטכנולוגיה, מדעי הסביבה
קצרין – מסלול התיישבות בגולן
תחומי דעת קשורים: היסטוריה, לימודי ארץ ישראל
נחל חרמון – מפל הבניאס – שניר
תחומי דעת קשורים: גאוגרפיה - אדם וסביבה, לימודי ארץ ישראל, מדע וטכנולוגיה, מדעי הסביבה