שמורת פולג – יקום
לכל הטיוליםאזור בארץ
מישור החוף.
על המסלול
מסלול קל, יפה ונוח העובר בתוך שמורת תל פולג-אודים. המסלול מתחיל בגשר וינגייט ומסתיים בחניון הרכב בפארק יקום (אפשר לחזור לגשר וינגייט). המסלול כולל חצייה של רכס כורכר והוא חשוף ברובו. יש בו כמה עצי חרוב וקבוצות שיחים, חורשה מצילה בתחילתו ועצי אקליפטוס סביב אגם פולג. בעונת הפריחה האזור עשיר באירוסים, בכלניות ובפרגים לרוב. המסלול ברובו בשטח מישורי פרט לעלייה אל רכס הכורכר ולירידה מתונה ממנו.
נוף, טבע ונקודות חן
רכס הכורכר, נחל פולג והחצייה שלו את רכס הכורכר, צמחייה עשירה, אגם פולג ופריחה עונתית עשירה
דגשים והמלצות
המלצות למקומות הורדה ולאיסוף מטיילים:
הורדה בחניון האוטובוסים שבכניסה למכון וינגייט נ"צ 1853-1349. איסוף בחניון האוטובוסים בפארק יקום. (אפשר לשלב ביקור בדיונה בווינגייט.) המסלול אורכי.
משך ההליכה כשעה וחצי. מועד אחרון מומלץ לכניסה: כשעתיים וחצי לפני החשכה.
מקומות מתאימים להפסקה/חניה/חניון: לאורך כל המסלול בדגש על החורשה שבתחילת המסלול והתצפית על רכס הכורכר.
נושא המסלול
רכסי כורכר, מושב אודים, השער הרומי, מי תהום גבוהים, מבנה השרון, זיהום נחלים, חי וצומח
אפיון המסלול
הליכה לאורך נחל פולג וחצייה של רכס הכורכר ב"שער הרומי", תצפית מזרחה לשומרון ומערבה לים
שימו לב!
המידע המוצג במרחב זה הוא לצרכים פדגוגיים בלבד.
המלצה ללימוד תחומי דעת במסלול
מדע וטכנולוגיה
- מערכות אקולוגיות: מגוון בתי גידול (כיתה ח')
- מערכות אקולוגיות: יחסי גומלין יצורים סביבה (כיתה ח')
גאוגרפיה - אדם וסביבה
- ייחוד נופי (כיתות ז'-ט')
- מדעי כדור הארץ (כיתות ז'-י"ב)
מדעי הסביבה
- דילמות בתכנון ובניהול סביבתי (קיימות): מקורות המים בישראל ושיטות להגדלת פוטנציאל המים בישראל (כיתות י'-י"ב)
- דילמות בתכנון ובניהול סביבתי (קיימות): השפעת האדם על מקורות המים (קיימות) (כיתות י'-י"ב)
אולי תתעניינו גם ב...
מְצָד עטרת, כרכום
תחומי דעת קשורים: גאוגרפיה - אדם וסביבה, לימודי ארץ ישראל, מדע וטכנולוגיה
נחל אלון – חניון האגם
תחומי דעת קשורים: גאוגרפיה - אדם וסביבה, מדעי כדור הארץ
שלוחת שיירות
תחומי דעת קשורים: גאוגרפיה - אדם וסביבה, היסטוריה, לימודי ארץ ישראל, מדע וטכנולוגיה