חפש ב:

חינוך התיישבותי: מפקח תקשוב יהושע צדוק חזרה למדווחים מהשטח

אולפנת אוריה, אלון שבות: טכנולוגיה מקרבת לבבות

אולפנת אוריה, אלון שבות: טכנולוגיה מקרבת לבבות

באולפנת אוריה באלון שבות שבגוש עציון התקיים מפגש זום ייחודי: למידה מרחוק שמקרבת. "במפגש הזה היו כמה מרכיבים מרגשים וייחודיים רק למפגש שכזה. מפגשים שרק מרחב וירטואלי יכול היה ליצור".

הרב בראון דסברג, מורה באולפנה, מספר שהסיפור החל כיוזמה משפחתית: "רצינו שבערב יום השואה, אימא שלי, יהודית דסברג לבית גנץ, תספר את סיפור משפחתה. 'זיכרון בסלון' של דור שני לשואה, של מי שנולדה מיד אחרי השואה וגדלה בצילה. אימא הסכימה, גם בני הדודים התעניינו וקבענו.

אחר כך חשבנו גם להציע לתלמידות להצטרף, וכששמענו שיש היענות הזמנו גם את כל צוות המורות והבוגרות.

אחת מגיבורי הסיפור היא סבתא שלי הגברת פסל גנץ. מאז שאני זוכר את עצמי, סבתא עברה בבתי ספר וסיפרה את סיפורה. אבל מטבע הדברים בשנים האחרונות הפכה המשימה הזו קשה יותר ויותר בשבילה. בשנים האחרונות גם הזיכרון שלה צלול פחות. אומנם היא יכולה להשתתף בצלילות בשיחה ערה, אבל לא לספר סיפור ארוך וסדור. עובדה זו מובנת לנוכח גילהּ המתקדם של סבתא – כמעט 104.

אז מה היה לנו שם? מה החזיק 100 משתתפים יותר משעה וחצי מרותקים לזום? במפגש הזה היו כמה מרכיבים מרגשים וייחודיים רק למפגש שכזה – מפגשים שרק מרחב וירטואלי יכול היה ליצור.

נפלה בידינו הזכות הטכנולוגית שיכולנו להביא את סבתא למפגש. אומנם היה קשה לה לדבר שם, אבל עצם הנוכחות שלה, עצם העובדה שהתלמידות וצוות בית הספר יכלו לראות אותה בשידור חי בד בבד עם הסיפור ההיסטורי עליה הפך את המפגש הזה חי ומעורר.

בכל הדרמה החיה הזו נכחו התלמידות שלנו. הן נחשפו לעושר הסיפורים ולעומק החינוכי הנובע מהם.

אומרים על מפגשים דיגיטליים שהם קרים יותר וחסרה בהם אנושיות. אני חוויתי כאן מפגש שבזכות הדיגיטציה יכול היה ליצור חום וחיות שכיתה רגילה לא הייתה יכולה ליצור".

הקלטת מפגש הזום

תיקיית תמונות משפחתיות מלפני השואה ומהשנים הראשונות בארץ (שהופיעו במהלך הזיכרון בסלון)

מנהלת: יונת למברגר

עתיד רזיאל, הרצליה: מהפך חינוכי בזכות קורונה

עתיד רזיאל, הרצליה: מהפך חינוכי בזכות קורונה

בבית הספר העל יסודי עתיד רזיאל בהרצליה זימנה הלמידה מרחוק מהפך משמעותי בדרך ההוראה של הצוות החינוכי, ורוב המורים מלמדים מרחוק.

רכזת התקשוב ריבי זלנקו מספרת: "לפני קורונה הייתה רק קבוצה קטנה של מורים עם גישה לתקשוב ורצון לגוון הוראה בכיתה מעבר לסרטוני יוטיוב ומצגות.
כאשר החל ההסגר חל מהפך משמעותי מאוד בכל צוות המורים, ורוב המורים מלמדים מרחוק כאשר רובם המוחץ מלמד בכיתה מקוונת ומשתמש לפחות בכלי מקוון נוסף בהוראה.
הישג גדול בעבורי היה כאשר המורה שהכי חששה מעבודה עם אמצעים טכנולוגיים מלמדת היום מרחוק באמצעות כלים דיגיטליים".

מנהלת: מלווה לוי-רוזנברג

אולפנת צביה, חפץ חיים: רק רוצות ללמוד

אולפנת צביה, חפץ חיים: רק רוצות ללמוד

באולפנת צביה (חטיבת ביניים) בחפץ חיים "לאחר שהסתיים זמן השיעור הבנות רצו להישאר עוד ולעבוד בקבוצות וגם שאפתח להן מחדש זום... לא רצו ללכת", מספרת נתיבה שמעוני, רכזת תקשוב, מורה למדעים ורכזת מצוינות במדעים.

"קודם לכן לימדתי בכיתה במליאה ואחר כך עברנו לעבודה בקבוצות. במצב הנוכחי באמצעות תוכנת זום אני עורכת הקניה של הנושא הרצוי, מסבירה במליאה את המטלה ומחלקת אקראית את התלמידות לחדרים (קבוצות). במהלך הלמידה אני עוברת בין הקבוצות, עוזרת היכן שצריך ומכוונת את התלמידות".

"קרה גם שלאחר שהסתיים זמן השיעור הבנות רצו להישאר עוד ולעבוד בקבוצות וגם שאפתח להן מחדש זום... לא רצו ללכת. ובקבוצה אחרת קבעו הבנות ביניהן יום למוחרת לפתוח זום בעצמן ולסיים את המטלה. ראיתי בכך הצלחה".

 

מספרת רונית לוז -יועצת חינוכית:

"אמא שלי בת לניצולי שואה. סבא שלי נשאר יחיד בעולם לאחר שכל אחיו ואחיותיו והוריו נרצחו.... בתחילת שנה ביקשתי מאמא לבוא לאולפנא ולתת שיחה ביום השואה. בגלל הקורונה חשבנו שתעביר את ההרצאה בזום לצוות ולתלמידות. היה מרגש ביותר . אמי סיפרה את סיפור הצלתו של סבי גם היא וגם הצוות והתלמידות התרגשו מאד. למרות כל מה שסבא שלי עבר בחייו הצליח להמשיך ולהקים משפחה לתפארת בזכות האמונה בה' והתקווה! עם ישראל חי!!"

מיכל ג'יקוב - ראש האולפנא
סיגי חייט - מנהלת חט"ב
רכזת תקשוב - נתיבה שמעוני

תיכון קבוצת יבנה, קיבוץ קבוצת יבנה: שומרים על למידה סדירה וחברה גם מרחוק

תיכון קבוצת יבנה, קיבוץ קבוצת יבנה: שומרים על למידה סדירה וחברה גם מרחוק

בתיכון קבוצת יבנה רכזת התקשוב והפדגוגיה נחמה ברבירו מספרת: "עד שהגיע נגיף קורונה, היה בבית הספר גרעין של כעשרה מורים ששילב מטלות מתוקשבות בהוראה בדרך קבע.

לאחר ימים בודדים של הסגר בבתים, אורגן ובוצע מערך שלם של הוראה בכל מקצועות הלימוד.

התקיימו שני מפגשים, ונכחו בהם כל מורי בית הספר. למדנו כיצד להשתמש בגוגל קלאסרום ובזום, בדגש על אלמנטים להוראה יעילה בכלים דיגיטליים. בכל שבוע מתוכנן מפגש נוסף להעמקת ידיעותינו".

איך זה עובד?

  • המורה המקצועית המשובצת ראשונה במערכת של אותו יום מלמדת מפגש סינכרוני ופותחת בקריאת תפילה ובפרק תהילים לרפואת החולים.
  • לכל מורה בכל מקצוע יש כיתת קלאסרום עם התלמידים.
  • מתקיימים מפגשי הווי חברתי הפוגתי עם צוות בית הספר ועם צוות המחנכים.
  • מתקיימים שיעורי חינוך מדהימים.
  • נערכים טקסים מרגשים כגון יום השואה ויום הזיכרון.

"אנו מצליחים לשמור על שני המוקדים המרכזיים שיש לנו בשגרה, למידה וחברה, גם בתנאים המיוחדים העומדים בפנינו בימים אלו".

מנהל: יאיר לסלוי

בית החינוך המשותף חוף השרון, שפיים: תוכנית תקשוב ענפה ומקצועית

בית החינוך המשותף חוף השרון, שפיים: תוכנית תקשוב ענפה ומקצועית

איציק הופמן, רכז פדגוגי וסגן מנהל, מספר:

התשתית שהונחה אצלנו במשך שנים היא בסיס מצוין להתפתחות ולעבודה ברמה הגבוהה ביותר.

בבית הספר שלנו יש תוכנית תקשוב ענפה מאוד ומקצועית שיצאה לדרך לפני כשש שנים. המורים התנסו כל השנים בפעילויות מקוונות ברמה גבוהה.

בעת הזו אנחנו מתאימים את הפעילות להיקף החדש ותומכים בעיקר במורים שטרם התנסו בשיעורים סינכרוניים. לצד זה אנו ממשיכים בפעילויות חקר שהן המשך של מה שנעשה במהלך השנים האחרונות במקצועות רב תחומיים.

המנהלת: עירית על-דור שפירא

התיישבותי, אולפנת כפר פינס: כגודל האתגר כך גודל הסיפוק

התיישבותי, אולפנת כפר פינס: כגודל האתגר כך גודל הסיפוק

רכזת התקשוב נחמה חממי מספרת:

תחום למידה: הוראה מרחוק

בתחילת משבר קורונה עשינו חושבים כיצד לנהל את הלמידה מרחוק. היה ברור לנו שלמידה כזו צריכה לכלול שלושה מרכיבים:

  • שמירה על רף לימודים בשיתוף פעולה של התלמיד
  • מערכת מסודרת ומובנית
  • מערכת פשוטה להפעלה על ידי התלמידות והצוות בלי סיבוכים

 לשם כך השתמשנו באמצעים אלו:

  • פלטפורמה של classroom המוכרת לחלק מהצוות ולתלמידות מהשתלמות בעבר
  • מערכת שבועית הכוללת שעות מדויקות של שיעורי זום
  • הודעות מסודרות של המנהל לבנות להורים ולצוות (בכתב, בהקלטה ובווידאו)

לשמחתי, המורים שיתפו פעולה והיו יצירתיים ופוריים. רבים סיפרו לי שחששו אך כשקפצו למים גילו שההוראה מרחוק אפשרית, מגוונת ומרעננת.

מעבר לתחום הלימודי ב"ה הצלחנו להמשיך ולהעצים את התחום החברתי באולפנה גם מרחוק.

תחום חברתי וערכי מרחוק

שימרנו את הלו"ז אחר הצוהריים עם שיעורים כיתתיים, שכבתיים ושיעורי בחירה כמו בשגרה. נרשמה הצלחה גדולה!!
כמו כן התפלאנו לראות שבוגרות מבקשות קישורים ושמחות להצטרף לשיעורים ולפעילויות מרחוק. הן אף ביקשו שגם בשגרה תינתן להן אפשרות להצטרף ולהשתתף.

הפלטפורמה הזאת של מפגשים וירטואליים גם קידמה מפגשים של צוות עם בוגרות האולפנה לשיח וללימוד.

לא פסחנו גם על טקסים ועל ימים מיוחדים. בכיתות ט'-י' הייתה כל כיתה אחראית לטקס (יום השואה, יום הזיכרון ערב ובוקר, טקס מעבר, דגלנות וירטואלית). אפילו קיימנו את תפילת ליל יום העצמאות כמיטב המסורת עם צוות האולפנה בשידור מרחוק.

מדריכות האולפנה גם עשו את ההפקה שלהן של יום העצמאות בסרטון מיוחד ששודר ביום העצמאות באחדות מיוחדת כל אחת בביתה.

התקופה הזאת עברה על כולנו באתגר גדול אבל גם בסיפוק גדול. מצפים לחזור במהרה לשגרה ברוכה.

העמק המערבי, יפעת: כל אחד יכול להצליח להפיק תוצר מדהים

העמק המערבי, יפעת: כל אחד יכול להצליח להפיק תוצר מדהים

שמי סיון צרור ואני מורה לקונדיטוריה (אפייה מלונאית) בבית הספר העמק המערבי בקיבוץ יפעת. מגמת האפייה המלונאית היא מגמה חדשה בבית הספר. במשך השנה אני מכינה תלמידים לבגרות בקונדיטוריה וגם מעבירה חוגים. הכול נעשה במטבח מקצועי שהוקם במיוחד בבית הספר.

בימי קורונה העברתי ארבעה שיעורי אפייה מעשיים בזום לקבוצות שונות מבית הספר (ז', ח', ט' ושתי קבוצות מכיתה י'). התלמידים קיבלו מראש רשימה של מצרכים וכלים. אחר כך התחברו באמצעות זום והכינו עימי יחד מאפים במטבח הפרטי בביתם. כמובן במהלך ההכנה שאלו והתייעצו. תלמידים שמעולם לא הכינו חביתה מצאו את עצמם מכינים עוגיות, חלות ופוקצ'ות וזכו לפרגון רב מהמשפחה. בכל התקופה הזו שוחחנו לפני ההכנה ואחריה והצגנו תמונות של התוצרים.

בית הספר בנה מערכת גמישה שבה כל תלמיד יכול להשתלב בשיעור. כך קיבלו התלמידים שיעור מעשי מרחוק. התלמידים נהנו מחוויית הלימוד והאפייה והמשיכו לאפות ולהתנסות פעמים נוספות. אני חושבת שבימי קורונה ובשל הריחוק החברתי שנדרש יצר המפגש הווירטואלי המתוק הזה קירוב לבבות ופתח לכל אחד מהם צוהר להתנסוּת חדשה ומעניינת.

חווה חקלאית "עין שמר", עין שמר: מצבים חדשים מאפשרים הזדמנויות חדשות

חווה חקלאית "עין שמר", עין שמר: מצבים חדשים מאפשרים הזדמנויות חדשות

מנהל החממה נועם גבע מספר: לאורך השנה תלמידים מגיעים לחממה האקולוגית בחווה החקלאית בקיבוץ עין שמר במועצה האזורית מנשה. שם הם עושים פרויקטים ומחקרים חדשניים בחקלאות העתיד. לפני חודשים מספר הקימו התלמידים "מגדלי מזון" – מערכות חקלאיות חכמות המאפשרות לספק תוצרת חקלאית רבה ומזינה לקהילה המקומית מתוך חיסכון במקום ובמשאבים.

עקב משבר קורונה נוצר צורך לספק מזון מבלי לנסוע רחוק. לכן השתמשנו ב"מגדלי המזון" כדי לספק תוצרת לוותיקי הקיבוץ שלא יכלו לצאת מביתם. כך קיבלו ותיקי הקיבוץ לחג הפסח סל ירקות טריים שעיטר את שולחן החג.

ימי קורונה בחווה החקלאית בעין שמר היו מצע לצמיחה. מערכת החינוך עברה לפעול במתכונת למידה מרחוק, והציבור חווה בפעם הראשונה מצב של הסגר. בחרנו לראות במצב ייחודי זה הזדמנות לפתח יכולות חדשות ולקדם מטרות חשובות:

  • ליצור רלוונטיות מחודשת ומעודכנת לתלמידים, לבתי הספר ולקהילה שלנו
  • לפתח יכולות חדשות בתקשוב שיאפשרו לנו להפיץ את הידע שאנו מפתחים לאנשים רבים
  • למנף פרויקטים שהחלו התלמידים לפני ימי קורונה ושקיבלו בעת הזו חשיבות מיוחדת

לפי צו השעה קיימנו ישיבות צוות והשתלמויות בזום ובכלים טכנולוגיים שונים, ויצאנו לדרך עם מערך הוראה ולמידה מרחוק לבתי הספר שאיתם אנו עובדים ולקהילה. תיאמנו את השיעורים עם בתי הספר וניהלנו מערכת שיעורים עם בתי הספר ושעות פרטניות עם קבוצות החקר. המערך שבנינו כלל שיעורים בזמן אמת ושיעורים וסרטונים מוקלטים. כמו כן הפקנו למידה מתוך התנסות מעשית בבתים בחומרים הקיימים בבית. סרטון דוגמה : איך להכין שתיל עם פתיל

אתר החממה האקולוגית בעין שמר

כפר הנוער מאיר שפיה: אם רוצים… מצליחים. צריך רק לחלום

כפר הנוער מאיר שפיה: אם רוצים… מצליחים. צריך רק לחלום

רכזת התקשוב תמר לביא מספרת:

יוזמה מקוונת – מוקתון מתוקשב

הרעיון נבנה כתוצאה משלושה ימי הוראה שנוספו בחופשת פסח, מטעם הסתדרות המורים. ניכר שהתלמידים וצוות המורים לא היו בנויים ללמידה שגרתית. בעזרת מנהלת חטיבת הביניים אורלי מנסה ועזרה מחברים בפייסבוק נרקם הרעיון של "מוקתון" – מרתון של למידה המונית של קורסים מקוונים.

הרכזת הפדגוגית תמר לביא בנתה אתר מלווה למוקתון והעלתה אליו 13 קורסים קצרים, בעיקר מאתר קמפוס IL. תמר מציינת כי רוב ההכנות היו בבניית האתר ובמציאת קורסים מתאימים לתלמידי חטיבת הביניים. כמו כן תמר שוחחה בהרחבה עם מורי חטיבת הביניים בנוגע להפעלת המוקתון ולגיוס התלמידים ללמידה שונה. בתוך כך יצאה פנייה למציאת מנחים למוקתון – מורים והורים שמוכנים ללוות את הלמידה של הקבוצות. יודגש כי המנחים לא נדרשו לידע בתחום הנלמד בקורס.

תלמידי חטיבת הביניים נרשמו לקורסים. המוקתון הוכן במיוחד לתלמידי חטיבת הביניים. זה המקום לציין כי בבית הספר מופעלת פנימייה, ותלמידי חטיבת הביניים הם גם תלמידי פנימייה וגם תלמידי חוץ. אך באותה עת היו כולם בבית והצטרפו ללמידה מרחוק.

שלושת הימים נוצלו במלואם –

  1. היום הראשון היה יום חשיפה למורים ואחר כך לתלמידים. בסוף היום על כל תלמיד היה להירשם לקורס לבחירתו.
  2. בבוקר היום השני נפתח המוקתון. על פי הרישום נפתחו קבוצות ואטסאפ של הקורס, והתלמידים יצאו לשש שעות למידה (מ-10:00 עד 16:00). הלמידה הייתה יחידנית או קבוצתית לבחירת התלמיד. באמצע היום התקיים מפגש קבוצתי ללמידת עמיתים על תוכני הקורס שנלמד ולחשיבה על אופן הצגת התוצר. בסיום היום כל הקבוצה עבדה יחד על תוצר הלמידה. כל התוצרים של כל הקורסים הועלו לאתר המוקתון. מורי חטיבת הביניים היו חלק פעיל מתהליך הלמידה, הם שימשו מתווכים ומעודדים וגם למדו עם התלמידים יחד.
  3. ביום השלישי הוצגו תוצרי התהליך בכיתות דרך זום והתקיים שיח על חוויית הלמידה. התלמידים העידו על למידה מהנה וגילו מחויבות ללמידה ולעשייה.

אתר המוקתון 

מנהל: מוטי דור

עתיד רזיאל הרצליה: מהפך משמעותי מאוד בכל צוות חדר המורים, ורוב המורים מלמדים מרחוק

עתיד רזיאל הרצליה: מהפך משמעותי מאוד בכל צוות חדר המורים, ורוב המורים מלמדים מרחוק

בית הספר דוגל בהובלת שינויים. בשלוש השנים האחרונות שם דגש על הובלת שינוי פדגוגי ובמסגרתו גם שינוי בלמידה מתוקשבת ובהוראה משלבת טכנולוגיה. המורים עברו השתלמויות בפדגוגיה חדשנית ונוצרה קבוצת מורים מובילים שאימצו את הדרך החדשה.

רכזת התקשוב ריבי זלנקו מספרת כי כבר בתחילת השנה זיהתה קבוצת מורים שהייתה לנבחרת, אך עדיין היו מורים שנזקקו לתמיכה ולהובלה. ריבי נעזרה בתרגיל הלמידה בחירום כהכנה ללמידה מרחוק. לשמחתה, צוות המורים גויס להצלחת התרגיל וקיבל על עצמו למידה של כלים מתוקשבים ושימוש בהם.

ריבי מדגישה כי בפרוץ הבידוד היה הצוות רתום ומוכן יותר ללמידה מרחוק. ההתארגנות ללמידה מרחוק הייתה מהירה מאוד. כבר עם החשש לסגירת בתי הספר יצרה הנהלת בית הספר קבוצת מורים מובילה גדולה שעבדה בצוותים קטנים יותר. התקיים דיון לילי ארוך ונרחב על בניית המערכת ועל ההתארגנות, לרבות חשיבה על חוזקות ועל קשיים צפויים. בתום הדיון נקבע מבנה ההתנהלות בחירום. הנהלים הועברו לצוות המורים ונעשו הדרכות על אופן העבודה ועל השימוש בכיתה המקוונת ובזום. הנהלת בית הספר אפשרה המון אוטונומיה, כך יכלו המורים לפרוש כנפיים ולהתנסות בכלים מגוונים ובמגוון שיטות הוראה מרחוק.

ריבי מוסיפה כי צוות בית הספר כולו גויס להתארגנות ולעשייה. הוקמו צוותים שעבדו בצוותא ותמכו זה בזה. הייתה הפריה הדדית, והכול שיתפו בעשייה ובבניית השיעורים מרחוק. הנהלת בית הספר תמכה רבות במורים לאורך השנה, ותמיכתה ניכרה במיוחד בימי קורונה. לא בכדי הבחינו התלמידים בעשייה המרובה ובלמידה המשמעותית. נציגי המורים ציינו שהמורים קיבלו עליהם את ההוראה ברצינות רבה וגילו גמישות פדגוגית, מה שאִפשר להם להיות רלוונטיים.

מנהלת בית הספר: לוי רוזנברג

גוונים, מנשה: הוראה מקוונת היא שפה. כאשר מתרגלים אותה באופן שוטף, מגיעים להצלחות מרשימות

גוונים, מנשה: הוראה מקוונת היא שפה. כאשר מתרגלים אותה באופן שוטף, מגיעים להצלחות מרשימות

רכז התקשוב אביב בורנשטיין מספר: לפני ימי קורונה השתדלנו מאוד להביא למצב של למידה מקוונת בכל הכיתות. הצטיידנו בגוגל ארגוני ותרגלנו כניסה של תלמידים ומורים. הכרזנו על יום למידה מרחוק בנובמבר, ופתחנו קלאסרום בכל הכיתות. על אף התרגול, ההסברה וההנחיות הרבות, ביום המקוון חווינו קשיים רבים הן של תלמידים הן של מורים.

וראה זה פלא... עם היציאה לתקופת קורונה, כאשר ההוראה המקוונת הפכה להכרח יום-יומי, הופתענו שכעבור ימים ספורים הכול עברו למערך החדש. כדי לתמוך במתקשים הקמנו בבית הספר צוות תמיכה טכנית 'תומכי קורונה'. הצוות עבד תחילה סביב השעון, וככל שחלפו הימים פחתה עבודתו עד כי נותר כמעט בלא תעסוקה. 110 מורים ו-1,100 תלמידים עברו לשיטת הוראה ולמידה מקוונות, מה שגרם להשתאות ולפליאה בקרב כולם.

ליום הזיכרון הכינו תלמידי שכבה י"ב טקס מרשים, מורכב ומושקע. הטקס הוקלט מראש והועלה לאתר בית הספר. לאחר שצפו בו כולם בו זמנית, התקיימו שיחות ומפגשים עם אנשים מרתקים. המפגשים השכבתיים התקיימו באמצעות גוגל מיט והשתתפו בהם מאות תלמידים ומורים.

מנהלת בית הספר: זהר בן שימול

תיכון קבוצת יבנה, קבוצת יבנה: כשזה רלוונטי – גם השמיים הם לא הגבול!

תיכון קבוצת יבנה, קבוצת יבנה: כשזה רלוונטי – גם השמיים הם לא הגבול!

מספרת רכזת התקשוב נחמה ברבירו:

עד לקורונה היה גרעין של כעשרה מורים שהיה משלב מטלות מתוקשבות בהוראה בשוטף. בתוך ימים בודדים מההסגר בבתים אורגן ובוצע מערך שלם של הוראה בכל מקצועות הלימוד. המורים המקצועיים המשובצים ראשונים במערכת של אותו יום מלמדים מפגש סינכרוני ופותחים בקריאת תפילה ופרק תהילים לרפואת החולים.

התקיימו שני מפגשים בהשתתפות חדר המורים כולו, ולמדנו בהם איך להשתמש בקלאסרום ובזום, בדגש על אלמנטים להוראה יעילה בעזרת הכלים הדיגיטליים. בכל שבוע תוכנן מפגש נוסף להעמקת ידיעותינו.

לכל מורה בכל מקצוע יש כיתת קלאסרום עם התלמידים והתלמידות, והיא משמשת יומן למידה כיתתי.

יש הווי חברתי הפוגתי עם צוות בית הספר ועם צוות המחנכים והמחנכות.

מתקיימים שיעורי חינוך מדהימים.

נערכים טקסים מרגשים של יום השואה ויום הזיכרון.

מצליחים לשמור על שני המוקדים המרכזיים בימי שגרה – למידה וחברה – בתנאים המיוחדים לנוכח המצב ובעזרתם.

 

מנהל: יאיר לסלוי

עינות ירדן, קיבוץ עמיר: עידוד למידה עצמית מתוך שיתוף פעולה בין מורי בתי הספר

עינות ירדן, קיבוץ עמיר: עידוד למידה עצמית מתוך שיתוף פעולה בין מורי בתי הספר

ליעד עמיר, רכז מגמת חקלאות, מספר: לפני ימי קורונה עסקתי די לבד בבנייה של חומרי למידה וחשתי תסכול קל על שמצגות הן האמצעי היחיד העומד לרשותי. רציתי לאפשר לתלמידים ללמוד בזמן המתאים להם ולאו דווקא במועד שבו נקבע השיעור במערכת. רכזת התקשוב סימה הכירה לי את פדלט. ישבתי בתורנות שמירה קיבוצית עם לפטופ ולמדתי את התוכנה. יצרתי קשר עם חבר מהעבר שמלמד בחווה חקלאית והצעתי לו להכין חומרי למידה אחרים בתקופת ההסגר של קורונה. הוא ראה את פדלט ונדלק. לאחר מכן כל עמיתיו לצוות החווה רצו גם הם לעבוד עם פדלט. כך יצרנו מאגר משותף של חומרי למידה.

 

המנהלת: טל עזגד

העמק המערבי, יפעת: ההזדמנות ללמד יחד הפכה את חוויית ההוראה למשמעותית במיוחד

העמק המערבי, יפעת: ההזדמנות ללמד יחד הפכה את חוויית ההוראה למשמעותית במיוחד

יפתח קולניק, רכז תנ"ך בבית הספר, מספר: צוות תנ"ך בחטיבת הביניים החליט לנצל את המצב המורכב לטובתו ובעיקר לטובת התלמידים. אומנם נגזר עלינו להיות בנפרד אבל המורים יכלו להיות יחד באותה הכיתה. לכן פיתחנו שיעורים שבהם נוכחים שלושת המורים. בצוות המורחב יכולנו לנהל למשל עימות בין מורים בסוגיה אם לפתוח במרד או לא (מתוך שימוש בדוגמאות מהתנ"ך ומההיסטוריה הלאומית). יצרנו חלוקה לחדרים, והמורים דילגו ביניהם ונתנו דגשים. בד בבד ניסינו לחזק את הקשר האישי לנוכח המרחק ואת הלמידה העצמית.

 

המנהלת: אילנית ערן

גאון הירדן דרכא, נווה איתן: ללמידה מרחוק יתרונות רבים, לכן החלטנו לשמר אותה גם בשגרה

גאון הירדן דרכא, נווה איתן: ללמידה מרחוק יתרונות רבים, לכן החלטנו לשמר אותה גם בשגרה

גאון הירדן דרכא, נווה איתן: ללמידה מרחוק יתרונות רבים, לכן החלטנו לשמר אותה גם בשגרה

רכזת התקשוב חדוה שבת מספרת: טרם ימי קורונה, הלמידה בימי שלישי בחטיבת הביניים התנהלה ברובה בקורסי בחירה ובמרחבי למידה. בימי קורונה הרחבנו את אפשרויות הבחירה וקיבלנו תוצרים ברמה גבוהה. מסיבה זו החלטנו להמשיך לקיים את הלמידה בימי שלישי מרחוק, לתת לתלמידים אפשרויות בחירה בלא הגבלה וללמד אותם מהי אחריות אישית. התלמידים בחרו להשתתף בשני קורסים עד סוף השנה. בעת הזו אין מגבלה של מקום בקורסים הפופולריים. נוסף על כך שובצו במערכת שעתיים של למידה דיגיטלית עצמאית שבמסגרתה התלמיד בוחר מה ללמוד ממגוון עצום של אפשרויות. בכל שבוע התלמיד ממלא טופס מעקב אחר התקדמות הלמידה ורפלקציה.

מנהל: יצחקי גולן

אולי תתעניינו גם ב...

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.