מרחב רגשי בטוח במציאות משתנה

תיאור השידור
מגפת הקורונה הביאה עימה שינויים רבים. תלמידים רבים חווים בתקופה זו אובדן של יציבות כלכלית ומשפחתית, פגיעה בקשרים חברתיים, חרדה ואי וודאות.
איך המורים יכולים לסייע לתלמידים להתמודד בתקופה זו?
ד״ר אלה שראל-מחלב מכוונת ומייעצת איך לייצר מרחב רגשי בטוח בעבור התלמידים וגם בעבורנו, המורים, ואיך לחזק את המשמעות ואת התקווה לקראת הימים שלאחר הקורונה.
תיאור המרצה
ד״ר אלה שראל-מחלב, מדריכה ארצית ביחידה להתמודדות במצבי חירום, משבר ואובדנות, מדריכה פדגוגית ומרצה במכללת לוינסקי לחינוך
תפקידי בית הספר בתקופות משבר כמו הקורונה
ד״ר אלה שראל-מחלב מסבירה שהיום יותר מתמיד יש לבית הספר שלושה תפקידים מרכזיים:
- ליצור שגרה חדשה לתלמידים – שגרה חינוכית מיטיבה
- להכניס שמחה לכיתה
- לייצר מרחב רגשי בטוח שיאפשר לתלמידים לזהות את הרגש שהם חווים בתקופה המורכבת הזו, לדעת לבטא אותו במילים וכך לווסת את הרגש ולחיות יותר בשלווה וברוגע.