דלג אל

קוראים – יוצרים: סדנה עם אתי אלבוים

שם המנחה:
ענת קורול-גורדון
קהל יעד:
תלמידים
תחום דעת:
עברית חינוך לשוני
שכבות גיל:
ד-ו
שפה:
עברית
קוד שידור:
AC1285
קוראים – יוצרים: סדנה עם אתי אלבוים

תיאור השידור

בשידור החגיגי שהתקיים במסגרת מצעד הספרים המקוון משוחחת ענת קורול-גורדון עם הסופרת אתי אלבוים. השידור כולל ריאיון וסדנת כתיבה יצירתית אשר בעקבותיה יתבקשו התלמידים להכין משימות בכיתה.

מבנה השידור

  1. ריאיון – הסופרת אתי אלבוים תספר לנו על ספריה ותסביר לנו על הסוגה המאפיינת אותם.
  2. סדנה יוצרת בכיתה – התלמידים יתבקשו לכתוב פסקה קצרה לפי השאלות הבאות: איזה כוח קסום הכי הייתם רוצים שיהיה לכם? ומה הייתם עושים עם הכוח הזה בחיי היום יום שלכם?
  3. המשך הריאיון – הסופרת אתי אלבוים תקרא קטעים מספרה "אמא קסומה" ותיתן כלים להפיכת רעיון לספר.
  4. סדנה יוצרת בכיתה – התלמידים יתבקשו לכתוב פסקה קצרה בעקבות הקטע שאתי אלבוים תקריא מספרה "אמא קסומה".
  5. סיכום השידור והמלצות לקראת המשך השיעור בכיתה

הכנה לשידור

  • דפים, כלי כתיבה וצבעים
  • הכרות עם הספר "אמא קסומה" מאת אתי אלבוים

על אתי אלבוים

אתי אלבוים היא סופרת, עיתונאית ומחזאית, מנחת סדנאות כתיבה. אתי בעלת תואר שני בספרות עברית. ספריה השתתפו במצעד הספרים של משרד החינוך.

תיאור המנחה

ענת קורול-גורדון, עיתונאית, מגישה ואשת רדיו וטלוויזיה ישראלית

פעילות מלווה לצפייה

ערכת פעילות מלווה לצפייה

במהלך המפגש מתבקשים התלמידים לבצע שתי משימות כתיבה המוצגות כאן בפניכם. לצורך כך, הנחו אותם להכין דפים וכלי כתיבה. 
כמו כן אנו מציעים פעילות המשך לתלמידים בכיתה בתום הצפייה בשידור.  

משימות במהלך הצפייה  

משימת כתיבה 1

התלמידים יתבקשו לכתוב קטע קצר לפי שאלות אלו:

לוּ יכולתם לבחור לעצמכם כוח קסום אחד, באיזה כוח הייתם בוחרים? ואיך הייתם משתמשים בו בחיים שלכם?

משימת כתיבה 2

הסופרת אתי אלבוים תקרא קטע קצר מספרה "אימא קסומה", ובו החבורה מוצאת את עצמה בצרה מול שיה ומאות דבורים עצבניות.
התלמידים יתבקשו לכתוב פסקה בעקבות הקטע לפי שאלה זו:

איך הייתם משתמשים בכוח הקסום שלכם (ממשימת הכתיבה הראשונה) כדי להציל את המצב?

פעילות המשך בכיתה – לאחר השידור

  1. אפשרו לתלמידים לסיים את משימות הכתיבה והציעו להם לצייר את הדפים שלהם ולקשט אותם.
  2. שאלו את התלמידים אילו כוחות קסומים בחרו והַכינו רשימה על הלוח. כדאי לסמן תשובות דומות על הלוח.
  3. הציעו לתלמידים לשתף את הכיתה ביצירות שכתבו.
  4. בחנו אילו דרכים שונות הציעו התלמידים לפתרון המצב (במשימת הכתיבה השנייה) ונסו עם התלמידים למצוא דרכים נוספות לפתרון. אפשרו להם להציע גם פתרונות מציאותיים.

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.