חפש ב:

קוראים – יוצרים: סדנה עם ליעד שהם

קהל יעד:
תלמידים
תחום דעת:
עברית
שכבות גיל:
ז-י
שפה:
עברית
קוראים – יוצרים: סדנה עם ליעד שהם

תיאור השידור

בשידור החגיגי המתקיים במסגרת מצעד הספרים המקוון משוחחת ענת קורול-גורדון עם הסופר ליעד שהם. השידור יכלול ריאיון וסדנת כתיבה יצירתית אשר בעקבותיה יתבקשו התלמידים להכין משימות בכיתה.

מבנה השידור

1. ריאיון – הסופר ליעד שהם יספר לנו על ספריו ויסביר לנו על הסוגה המאפיינת אותם.
2. סדנה יוצרת בכיתה – התלמידים יתבקשו לכתוב התחלה של סיפור קצר באווירת מתח ומסתורין על בסיס התחלה של סיפור שיוצג בפיניהם.
3. המשך הריאיון – הסופר ליעד שהם יקרא קטעים מספרו "סיכון כפול" וייתן כלים להפיכת רעיון לספר.
4. סדנה יוצרת בכיתה – התלמידים יתבקשו לכתוב פסקה קצרה המספרת מה קרה לדמות שבחרו בחלק הקודם של הסדנה.
5. סיכום השידור והמלצות לקראת המשך השיעור בכיתה

הכנה לשידור

דפים וכלי כתיבה

תיאור המנחים

ליעד שהם כתב ספרים למבוגרים (בעיקר ספרי מתח) ולילדים וסדרת ספרי מתח לנוער ("תיק נוער"). ספריו תורגמו לכמה שפות ועובדו לסדרות טלוויזיה ולהצגות תיאטרון. ליעד שהם הוא גם עורך דין.
ענת קורול-גורדון, עיתונאית, מגישה ואשת רדיו וטלוויזיה ישראלית.

ערכת פעילות מלווה לשידור

ערכת פעילות מלווה לשידור

במהלך השידור יתבקשו התלמידים לבצע שתי משימות כתיבה המוצגות כאן בפניכם.

לצורך כך, הנחו אותם להכין דפים וכלי כתיבה. 

כמו כן אנו מציעים פעילות המשך לתלמידים בכיתה בתום הצפייה בשידור.

משימות במהלך השידור 

משימת כתיבה 1

התלמידים יתבקשו לכתוב פסקה קצרה של 9-8 שורות של סצנת מתח לפי קטע זה:

הבוקר אחותי ואני צחצחנו שיניים מול המראה באמבטיה. רכנתי לכיור לירוק את משחת השיניים, וכשהרמתי את הראש היא נעלמה...

משימת כתיבה 2

התלמידים יתבקשו לכתוב פסקה נוספת לסצנה מותחת שממשיכה את הקטע שכתבו במשימה הראשונה. את הפסקה השנייה יכתבו על בסיס משפט זה:

כשחזרתי מבית הספר, ראיתי על השולחן במטבח קופסת קרטון ועליה השמות שלי ושל אחותי. הקופסה נראתה מעוכה, כאילו עברה הרבה בדרך אלי. פתחתי אותה ולא האמנתי מה היה בתוכה...

פעילות המשך בכיתה - לאחר השידור

1. אפשרו לתלמידים לסיים את משימות הכתיבה שלהם.

2. בקשו שיכתבו סיום לסיפור שלהם וישתמשו לשם כך בכלים שנתן להם ליעד לכתיבת סוף לסיפור קצר.

3. הציעו לתלמידים לשתף את הכיתה ביצירות שכתבו. בחנו איתם את המשותף ואת ההבדלים בין הקטעים השונים שכתבו.

4. בררו אם הכלים שנתן להם ליעד במהלך השידור עזרו להם לכתוב ואם היו זקוקים למידע נוסף.

5. שאלו אם נהנו ממשימות הכתיבה, ממה יותר וממה פחות.

6. את יצירות התלמידים ניתן להעלות ללוח השיתופי.

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.