קוראים – יוצרים: סדנה עם ליעד שהם

שם המנחה:
ענת קורול-גורדון
קהל יעד:
תלמידים
תחום דעת:
עברית הבנה הבעה ולשון
שכבות גיל:
ז-י
שפה:
עברית
קוד שידור:
AC1271
קוראים – יוצרים: סדנה עם ליעד שהם

תיאור השידור

במפגש החגיגי המתקיים במסגרת מצעד הספרים המקוון משוחחת ענת קורול-גורדון עם הסופר ליעד שהם. השידור יכלול ריאיון וסדנת כתיבה יצירתית אשר בעקבותיה יתבקשו התלמידים להכין משימות בכיתה.

מבנה השידור

  1. ריאיון – הסופר ליעד שהם יספר לנו על ספריו ויסביר לנו על הסוגה המאפיינת אותם.
  2. סדנה יוצרת בכיתה – התלמידים יתבקשו לכתוב התחלה של סיפור קצר באווירת מתח ומסתורין על בסיס התחלה של סיפור שיוצג בפיניהם.
  3. המשך הריאיון – הסופר ליעד שהם יקרא קטעים מספרו "סיכון כפול" וייתן כלים להפיכת רעיון לספר.
  4. סדנה יוצרת בכיתה – התלמידים יתבקשו לכתוב פסקה קצרה המספרת מה קרה לדמות שבחרו בחלק הקודם של הסדנה.
  5. סיכום השידור והמלצות לקראת המשך השיעור בכיתה

הכנה לשידור

דפים וכלי כתיבה

על ליעד שהם

ליעד שהם כתב ספרים למבוגרים (בעיקר ספרי מתח) ולילדים וסדרת ספרי מתח לנוער ("תיק נוער"). ספריו תורגמו לכמה שפות ועובדו לסדרות טלוויזיה ולהצגות תיאטרון. ליעד שהם הוא גם עורך דין.

תיאור המנחה

ענת קורול-גורדון, עיתונאית, מגישה ואשת רדיו וטלוויזיה ישראלית.

ערכת פעילות מלווה לצפייה

ערכת פעילות מלווה לצפייה

במהלך המפגש מתבקשים התלמידים לבצע שתי משימות כתיבה המוצגות כאן בפניכם.

לצורך כך, הנחו אותם להכין דפים וכלי כתיבה. 

משימות במהלך הצפייה

משימת כתיבה 1

התלמידים יתבקשו לכתוב פסקה קצרה של 9-8 שורות של סצנת מתח לפי קטע זה:

הבוקר אחותי ואני צחצחנו שיניים מול המראה באמבטיה. רכנתי לכיור לירוק את משחת השיניים, וכשהרמתי את הראש היא נעלמה...

משימת כתיבה 2

התלמידים יתבקשו לכתוב פסקה נוספת לסצנה מותחת שממשיכה את הקטע שכתבו במשימה הראשונה. את הפסקה השנייה יכתבו על בסיס משפט זה:

כשחזרתי מבית הספר, ראיתי על השולחן במטבח קופסת קרטון ועליה השמות שלי ושל אחותי. הקופסה נראתה מעוכה, כאילו עברה הרבה בדרך אלי. פתחתי אותה ולא האמנתי מה היה בתוכה...

פעילות המשך בכיתה – לאחר הצפייה

  1. אפשרו לתלמידים לסיים את משימות הכתיבה שלהם.
  2. בקשו שיכתבו סיום לסיפור שלהם וישתמשו לשם כך בכלים שנתן להם ליעד לכתיבת סוף לסיפור קצר.
  3. הציעו לתלמידים לשתף את הכיתה ביצירות שכתבו. בחנו איתם את המשותף ואת ההבדלים בין הקטעים השונים שכתבו.
  4. בררו אם הכלים שנתן להם ליעד במהלך השידור עזרו להם לכתוב ואם היו זקוקים למידע נוסף.
  5. שאלו אם נהנו ממשימות הכתיבה, ממה יותר וממה פחות.

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.