חפש ב:

למקומות, היכון זוז! – שידור 4

קהל יעד:
תלמידים
תחום דעת:
חינוך גופני
שכבות גיל:
ד-ו
שפה:
עברית
למקומות, היכון זוז! – שידור 4

תיאור השידור

רוצים להתחיל את היום בפעילות גופנית קלה לביצוע בכיתה, בבית ובכל מקום וגם לקבל המלצות לאכילה בריאה?

הצטרפו אל לי היימליך לסדרת שידורים מהנה, פעילה ובריאה. בסדרה נלמד למה חשוב לאכול בריא ולעשות פעילות גופנית וגם נעשה תרגילים פשוטים בכיתה.

בשידור זה נדבר על ההשפעה החיובית שיש לפעילות גופנית על מצב הרוח ועל יכולת הקשב והריכוז.
התלמידים ילמדו שפעילות גופנית תורמת לדברים רבים ובהם:
> שיפור מצב הרוח
> הפגת שיעמום
> שיפור הקשב, הריכוז והזיכרון
> שיפור ההישגים הלימודיים
> שיפור הקואורדינציה
> חיזוק הקשרים והכישורים החברתיים ויכולת עבודה בצוות
בסוף השידור יתרגלו התלמידים כמה תרגילם פשוטים שאפשר לעשות בכל בוקר לפני היציאה מהבית לבית הספר, ואף יקבלו המלצה לארוחת בוקר בריאה ומזינה.

הכנות לקראת השידור

> הנחו את התלמידים להגיע לשידור בבגדי ספורט ובנעלי ספורט.
> לפני השידור הזיזו את הכיסאות והשולחנות הצידה ואפשרו לתלמידים מרחב לפעילות גופנית בכיתה.

לפרטים נוספים על כל השידורים בסדרה לחצו כאן

תיאור המרצה

לי היימליך, מאמנת כושר

הצעה לפעילות לאחר הצפייה בשידור – "תפזורת ענפי ספורט"

הצעה לפעילות לאחר הצפייה בשידור

לפניכם תפזורת של ענפי ספורט. 

עליכם למצוא 14 ענפי ספורט המסתתרים בתוך התפזורת. 

מוכנים? למקומות, היכון זוז!

לחצו כאן להורדת התפזורת.

הצעה לפעילות משותפת של הורים וילדים

הצעה לפעילות משותפת של הורים וילדים

הסבר למורה

משרד החינוך מבקש להעמיק את חוויית הלמידה המשותפת של התלמידים והוריהם. אנו מזמינים את ההורים לקיים עם הלדים אחת מהפעילויות הבאות בעקבות הצפייה בשידור.

מומלץ שלמוחרת היום אתם, המורים, תשוחחו עם התלמידים ותאספו רשמים מהפעילות שקיימו עם הוריהם.

הצעה לפעילות 1

רוצים לבדוק אם אתם עושים פעילות גופנית מספקת?
אנחנו מזמינים אתכם למלא יחד, הורים וילדים, את החידון הקצר.

הצעה לפעילות 2

לפניכם כמה מצבים מחיי היום-יום של כולנו.
> צפייה במסכים
> שיחת טלפון עם חבר/ה שגר/ה בשכונה
> נסיעה ברכב לבית הספר או לעבודה
> משחק בטלפון הסלולרי
> נסיעה באוטובוס לסבתא ולסבא הגרים כמה רחובות מכם

בעבור כל פעילות חשבו איך תוכלו להיות פעילים יותר או הציעו פעילות חלופית שתגרום לכם להיות פעילים יותר ובריאים יותר.
לדוגמה, במקום לעלות במעלית – אפשר לעלות במדרגות. אם אתם גרים בקומה גבוהה, תוכלו לעלות כמה קומות במעלית, לטפס את שאר הקומות ברגל וכמובן לרדת ברגל. אפשר גם לצעוד בתוך המעלית.

הצעה לפעילות 3

מחקרים מוכחים שפעילות גופנית משפרת את פעילות המוח ואת מצב הרוח. צפו בקטע קצר עם פרופ' גל דובנוב-רז שמדבר על כך. 
לאחר הצפייה חשבו מתי אתם מרגישים מרוכזים יותר – כאשר אתם מגיעים לבית הספר ולעבודה באופניים, ברגל או ברכב? 
תוכלו לבחון את עצמכם בימים הקרובים ולהתנסות בדרכי הגעה שונות לעבודה ולבית הספר וולבדוק מהי השפעתן על יכולת הריכוז שלכם.

פרופ' גל דובנוב-רז הוא מנהל מרפאת ספורט, תזונה ואורח חיים בריא לילדים, בית החולים אדמונד ולילי ספרא לילדים, המרכז הרפואי שיבא, תל השומר.

אולי תתעניינו גם ב...

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.