דלג אל

למקומות, היכון זוז! מפגש 5

שם המרצה:
לי היימליך
קהל יעד:
תלמידים
תחום דעת:
חינוך גופני, בריאות, מדע וטכנולוגיה
שכבות גיל:
ד-ו
שפה:
עברית
קוד שידור:
AC1276
למקומות, היכון זוז! מפגש 5

תיאור השידור

רוצים להתחיל את היום בפעילות גופנית קלה לביצוע בכיתה, בבית ובכל מקום וגם לקבל המלצות לאכילה בריאה?

הצטרפו אל לי היימליך לסדרת שידורים מהנה, פעילה ובריאה. בסדרה נלמד למה חשוב לאכול בריא ולעשות פעילות גופנית וגם נעשה תרגילים פשוטים בכיתה.

בשידור האחרון והמסכם של הסדרה נקבל המלצות לפעילות גופנית מחזקת ומרגיעה שתורמת לגוף ולנפש דוגמת פילטיס ויוגה.

התלמידים יתרגלו כמה תנוחות מתחום היוגה ויסיימו את הסדרה בהרפיה ובנשימות עמוקות.

הכנות לקראת השידור

  • הנחו את התלמידים להגיע לשידור בבגדי ספורט ובנעלי ספורט.
  • לפני השידור הזיזו את הכיסאות והשולחנות הצידה ואפשרו לתלמידים מרחב לפעילות גופנית בכיתה.

לפרטים נוספים על כל המפגשים בסדרה לחצו כאן

תיאור המרצה

לי היימליך, מאמנת כושר

הצעה לפעילות לאחר הצפייה בשידור – "אותיות בריאותיות"

הצעה לפעילויות לאחר הצפייה בשידור

אתם מוזמנים לשחק בכיתה במשחק "אותיות בריאותיות".

1. אחד המשתתפים אומר במהירות בליבו את אותיות האלפבית עד שמשתתף אחר עוצר אותו (בדומה למשחק "ארץ עיר"). המשתתף אומר לאיזו אות הגיע.
2. כעת כולם צריכים למצוא במהירות מאכל באות זו ולחשוב לאיזו קבוצת מזון הוא שייך.
3. דונו יחד אם המאכל בריא.

לדוגמה:
תות (באות ת'): שייך לקבוצת הפירות והירקות ולכן בריא. יש לאכול תותים רק אם הם נקיים מכימיקלים ומחומרי הדברה.

הצעה לפעילות משותפת של הורים וילדים

הצעה לפעילות משותפת של הורים וילדים

הסבר למורה

משרד החינוך מבקש להעמיק את חוויית הלמידה המשותפת של התלמידים והוריהם. אנו מזמינים את ההורים לקיים עם הלדים אחת מהפעילויות הבאות בעקבות הצפייה בשידור.

מומלץ שלמוחרת היום אתם, המורים, תשוחחו עם התלמידים ותאספו רשמים מהפעילות שקיימו עם הוריהם.

הצעה לפעילות 1

רוצים לבדוק אם אתם עושים פעילות גופנית מספקת?
אנחנו מזמינים אתכם למלא יחד, הורים וילדים, את החידון הקצר.

הצעה לפעילות 2

לפניכם כמה מצבים מחיי היום-יום של כולנו.
> צפייה במסכים
> שיחת טלפון עם חבר/ה שגר/ה בשכונה
> נסיעה ברכב לבית הספר או לעבודה
> משחק בטלפון הסלולרי
> נסיעה באוטובוס לסבתא ולסבא הגרים כמה רחובות מכם

בעבור כל פעילות חשבו איך תוכלו להיות פעילים יותר או הציעו פעילות חלופית שתגרום לכם להיות פעילים יותר ובריאים יותר.
לדוגמה, במקום לעלות במעלית – אפשר לעלות במדרגות. אם אתם גרים בקומה גבוהה, תוכלו לעלות כמה קומות במעלית, לטפס את שאר הקומות ברגל וכמובן לרדת ברגל. אפשר גם לצעוד בתוך המעלית.

הצעה לפעילות 3

מחקרים מוכחים שפעילות גופנית משפרת את פעילות המוח ואת מצב הרוח. צפו בקטע קצר עם פרופ' גל דובנוב-רז שמדבר על כך. 
לאחר הצפייה חשבו מתי אתם מרגישים מרוכזים יותר – כאשר אתם מגיעים לבית הספר ולעבודה באופניים, ברגל או ברכב? 
תוכלו לבחון את עצמכם בימים הקרובים ולהתנסות בדרכי הגעה שונות לעבודה ולבית הספר וולבדוק מהי השפעתן על יכולת הריכוז שלכם.

פרופ' גל דובנוב-רז הוא מנהל מרפאת ספורט, תזונה ואורח חיים בריא לילדים, בית החולים אדמונד ולילי ספרא לילדים, המרכז הרפואי שיבא, תל השומר.

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.