דלג אל

סודות המוח – שידור 2: פנס הקשב א

שם המרצה:
ד"ר נועה אלבלדה
קהל יעד:
תלמידים
תחום דעת:
עברית חינוך לשוני, העשרה
שכבות גיל:
ד-ו
שפה:
עברית
קוד שידור:
AC1036
סודות המוח – שידור 2: פנס הקשב א

תיאור השידור

בשידור השני בסדרת "סודות המוח" נלמד על חשיבות הקשב, מה משפיע עליו, וכיצד ניתן לאמן ולשפר אותו. 

מטרות השידור

  • התלמידים ייחשפו לסוגים שונים של קשב.
  • התלמידים יבינו שניתן לאמן את הקשב ולשפרו.

תיאור הסדרה

בסדרת מפגשים עם ד"ר נועה אלבלדה נלמד אם המוח יכול להשתנות, כיצד נוכל להשפיע על הזיכרון, איך ניתן ללמוד באמצעות חושים שונים, ומה משפיע על הקשב שלנו. 

תיאור המרצה

ד"ר נועה אלבלדה היא חוקרת מוח המנהלת את המעבדה לחקר המוח ב"מרכז סגול למוח ותודעה" במרכז הבינתחומי הרצליה.

שאלות למיקוד צפיה לקראת השידור

כתבו על הלוח שאלות מנחות שימקדו את תשומת הלב של התלמידים בזמן הצפייה. התלמידים יענו על השאלות בתום הצפייה בשידור (מומלץ לכתוב במחברת).

  • מהו קשב?
  • אילו סוגי קשב קיימים?

לאחר השידור קיימו דיון קצר על שאלות אלו.

פעילות לאחר השידור

פעילות 1

בקשו מהתלמידים להשיב על השאלה שד"ר אלבלדה שאלה בסוף השידור ולתת דוגמאות לשלושה מגנטים של קשב המשפיעים עליהם.

פעילות 2

אמרו לתלמידים שכעת יבחנו את עצמם איך הם מקשיבים לנוכח הדברים שנאמרו בשידור.

בקשו מהתלמידים שיכתבו לעצמם במחברת את השאלות האלה וישיבו עליהן:

  • האם קל לכם להתרכז כשמישהו מדבר לאורך זמן, לדוגמה כשאתם מכינים שיעורי בית?
  • האם אתם מסוגלים להקשיב לשני דברים המתרחשים בו זמנית, לדוגמה להשיב על שאלה שמישהו שואל אתכם בזמן שאתם צופים בטלוויזיה?
  • בחנו את הקשב שלכם: שוער במגרש כדורגל זקוק לקשב רחב כדי להבחין מאין יגיע הכדור ולקשב ממוקד כדי להתמקד בכדור בעודו מתקדם לעברו במהירות. האם גם אתם מסוגלים לעבור בין סוגי קשב?

חלקו את הכיתה לקבוצות קטנות ובקשו מהתלמידים לשתף את חבריהם בתשובות שהשיבו ולתת דוגמאות מחייהם – מתי קל להם להקשיב לכמה דברים בעת ובעונה אחת ומתי קשה להם?

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.