בית ספר כארגון מתוקשב

כניסה והזדהות לסביבות למידה

בית ספר הוא מוסד חינוכי שמשלב טכנולוגיות דיגיטליות בתהליכים ארגוניים ופדגוגיים.

  • תהליכים ארגוניים כמו ניהול אדמיניסטרטיבי, תקשורת בין צוותים, תיעוד נתונים.
  • תהליכים פדגוגיים כמו הוראה דיגיטלית, למידה מבוססת טכנולוגיה, שימוש במערכת LMS (ניהול למידה)

לכל עובד הוראה ותלמיד יש סיסמת הזדהות אחידה המורכבת משם משתמש וסיסמה אישיים המאפשרים להתחבר בצורה מאובטחת לכלל מערכות משרד החינוך ולסביבות הדיגיטליות המאושרות.

המנהל יכול לתת הרשאות להנפקת דוח סיסמאות לבעלי תפקידים בבית הספר.​​
בית הספר מנפיק דוח סיסמאות עבור התלמידים במערכת ניהול הסיסמאות.
המנהל יכול לתת הרשאות להנפקת הדוח לבעלי תפקידים בבית הספר.​​

יסודי וחינוך מיוחד
הנפקת סיסמאות בפתיחת שנת הלימודים:

  • שלב ראשון דיווח במצבת תלמידים על ידי מזכירת בית הספר (חשוב לעדכן במצבת את מספר הטלפון הנייד של התלמידים).
  • שלב שני הפקת דוח סיסמאות לכלל תלמידי בית הספר.
  • שלב שלישי חלוקת הסיסמאות לתלמידים.

על-יסודי

  • שלב ראשון זהה
  • שלב שני הנחיית התלמידים להשתמש בשירות עצמי לקביעת סיסמה קבועה.
חזרה לראש הדף

תוכן וכלים דיגיטליים מאושרים


תוכן דיגיטלי כולל מגוון חומרי הוראה-למידה דיגיטליים שמופעלים באמצעים דיגיטליים מגוונים.
שימוש יעיל בתוכן דיגיטלי מעשיר ומקדם תהליכי הוראה ולמידה, רכיבי הערך המוסף בשימוש בתוכן דיגיטלי מוצגים בתרשים.

מורים ישתמשו לצורכי הוראה בתוכן דיגיטלי המופיע בקטלוג התוכן והכלים המאושרים.

תוכן דיגיטלי מאושר זמין בשלוש הדרכים הבאות:

  1. מכרז התוכן (בחירה במערכת גפ"ן)
  2. מאגר תוכניות בתשלום (רכישה במערכת גפ"ן)
  3. תוכן דיגיטלי מאושר ללא עלות (זמין בפורטל הפדגוגי).

תפקיד הרכז הוא לסייע למנהל ביצירת תהליך מושכל של בחירת החומר והטמעתו בקרב צוותי ההוראה.

מדי שנה בתי הספר מקבלים תקציב לרכישת תוכן דיגיטלי במערכת גפ"ן.
על מנת להפיק את המירב משילוב תכנים דיגיטליים המותאמים לצורכי בית הספר יש לפעול לפי השלבים הבאים:

שלב א: מבט על השנה החולפת, הערכת הקיים ואיתור צרכים
שלב ב: איתור תכנים ומידת התאמתם
שלב ג: קבלת החלטות והזנת התוכן הדיגיטלי

 

משרד החינוך פיתח עבור בתי הספר תכנים דיגיטליים חינוכיים מאושרים לשימוש התלמידים. התכנים ללא עלות ותומכים בלמידה חווייתית בכל שכבות הגיל.

מאגר כלים ומשחקים דיגיטליים, המאושרים ע"י משרד החינוך ומיועדים לשימוש בבית הספר.
עבור כל כלי מצויין האם הכלי מורשה לשימוש ויצירה הוא לתלמידים ומורים.

חזרה לראש הדף

סביבות ענן בחשבון ארגוני (Google ו-Microsoft)

תהליכים ארגוניים ופדגוגיים בבית הספר

סביבת ענן היא מערכת טכנולוגית ליישומים מקוונים, המאפשרת התחברות מכל מכשיר דיגיטלי באופן מאובטח ונגיש, בכל מקום ובכל זמן.
משרד החינוך מספק סביבות ענן ארגוניות של Google ו-Microsoft, המנגישות תוכן ויישומים חינוכיים לתלמידים ולאנשי הצוות (כגון: יישומים למרחב כיתה דיגיטלי, מפגש סינכרוני, אחסון שיתופי ועוד).

לכל עובדי ההוראה והתלמידים קיים חשבון ארגוני בסביבת הענן.
הכניסה לסביבה מתבצעת באמצעות ההזדהות האחידה של משרד החינוך.

סביבת ענן Google

Google Workspace for Education היא סביבת ענן ארגונית המאפשרת להנגיש תוכן ויישומים חינוכיים לתלמידים ולאנשי הצוות החינוכי בבית הספר מכל מכשיר דיגיטלי באופן מאובטח ונגיש, בכל מקום ובכל זמן.
הסביבה כוללת כלים לימודיים וארגוניים כמו Google Classroom ,Google Drive ו-Google Meet, המאפשרים עבודה, שיתוף ולמידה דיגיטלית מאובטחת מכל מקום ובכל זמן.
הגישה לסביבת הענן הארגונית של גוגל מתבצעת באמצעות סיסמת הזדהות אחידה של משרד החינוך.

סביבות ענן Microsoft

Microsoft 365 for Education היא סביבת ענן ארגונית המאפשרת להנגיש תוכן ויישומים חינוכיים לתלמידים ולאנשי הצוות החינוכי בבית הספר מכל מכשיר דיגיטלי באופן מאובטח ונגיש, בכל מקום ובכל זמן.
הסביבה כוללת כלים לימודיים וארגוניים כמו: Microsoft Teams, Onedrive, Copilot וOffice 365- המאפשרים עבודה, שיתוף ולמידה דיגיטלית מאובטחת מכל מקום ובכל זמן.
הגישה לסביבת הענן הארגונית של מיקרוסופט מתבצעת באמצעות סיסמת הזדהות אחידה של משרד החינוך דרך קישור ייעודי לכל מחוז.

חזרה לראש הדף

תוכנה לניהול פדגוגי (תל"פ)


תוכנות לניהול פדגוגי היא אמצעי לניהול ותיעוד תהליכים חינוכיים.
שימוש נכון בתוכנות הניהול מקדם תרבות ארגונית מתוקשבת וניהול אפקטיבי באמצעות נתונים מבוססים ותהליכי תיעוד מידע באופן מאובטח.
לכל בית ספר מוקצה תקציב לרכישת תוכנת ניהול ומערכת שעות. מנהל בית הספר בוחר את תוכנת הניהול ומערכת השעות במערכת גפ"ן מרשימת התוכנות המאושרות.

המורים ממלאים נוכחות בתוכנה לניהול פדגוגי מדי יום

אולי תתעניינו גם ב...

בינה מלאכותית
בינה מלאכותית היא המדע שמאפשר למכונות לבצע פעולות הדורשות אינטליגנציה אנושית.יעד מרכזי שהציב משרד החינוך הוא להטמיע בינה מלאכותית, במטרה לשפר תהליכים פדגוגיי...
תפקיד רכז תקשוב
רכז התקשוב הוא דמות מפתח בשילוב טכנולוגיות דיגיטליות מתקדמות בתהליכי הוראה, למידה והערכה (הל"ה). כסוכן שינוי הוא מוביל שינוי טכנו-פדגוגי בבית הספר, מקדם למיד...
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!