גוגל מיט - Google Meet

חזרה
חזרה לראש הדף

מפגשים מקוונים

מהי סביבת ענן?

פלטפורמה לקיום מפגשים מקוונים בין מורים, תלמידים, צוותי חינוך והורים. השימוש בפלטפורמה מאפשר ניהול שיעורים סינכרוניים, הדרכות, פגישות צוות, פגישות עם הורים ופגישות אישיות בצורה נוחה, בטוחה ויעילה.

ההתחברות לגוגל מיט עבור צוותי ההוראה והתלמידים היא דרך החשבון הארגוני. 

ניתן להתחבר למפגש מקוון בגוגל מיט מכל מקום ובכל אמצעי קצה (מחשב, טלפון נייד).

  • קל לשימוש: ניתן להצטרף לפגישות ב-גוגל מיט בקלות באמצעות דפדפן אינטרנט או אפליקציה לנייד. אין צורך להתקין תוכנה מיוחדת.
  • שילוב עם כלי גוגל: גוגל מיט מאפשר ניהול פגישות ושיעורים ישירות מתוך הקלאסרום. כמו כן, קיימת גישה נוחה לכלי גוגל: גוגל דרייב, גוגל דוקס, גוגל סליידס וגוגל שיטס לשיפור חוויית הלמידה.
  • פונקציות מתקדמות: בפלטפורמה קיימות פונקציות מתקדמות כגון: שיתוף מסך, הקלטת פגישות, חלוקה לחדרים (Breakout Rooms), כתוביות אוטומטיות ועוד.
  • מאובטח: המפגשים בגוגל מיט מאובטחים.
חזרה לראש הדף

שאלות ותשובות - GOOGLE MEET

הגדרת פגישה

קיימות כמה דרכים לזימון פגישה:
דרך Google Classroom: זו השיטה המומלצת ביותר, בייחוד עבור פגישות קבועות עם תלמידים.
הקישור למפגש מוטמע במרחב הכיתה, כך שהתלמידים יכולים לגשת אליו ולהצטרף למפגש בקלות ובנוחות בכל עת. בדרך זו אין צורך ליצור קישורים חדשים עבור כל פגישה.
דרך Google Meet: נכנסים לאפליקציית Google Meet (באמצעות לחיצה על תפריט יישומי Google - דרך תשע הנקודות, מימין לפרופיל המשתמש הארגוני), יוצרים פגישה חדשה - בוחרים באחת האפשרויות: יצירת פגישה למועד מאוחר יותר, התחלת פגישה מיידית או קביעת פגישה ביומן Google - בסיום, מעתיקים את הקישור שנוצר.
דרך היומן: לקביעת פגישה מראש - יוצרים פגישה דרך לוח השנה של Google. נכנסים ליומן Google (באמצעות לחיצה על תפריט יישומי Google - איור תשע הנקודות) - בוחרים אירוע חדש - מוסיפים שיחת ועידה בווידאו ב-Google meet, ומעתיקים את הקישור שנוצר. המשתתפים המוזמנים לפגישה יראו את הקישור בהזמנה ביומן ובמייל.

כל קישור לפגישת Google Meet הוא קישור קבוע, והוא תקף למשך שנה ממועד השימוש האחרון בו.
ליצירת קישור: נכנסים ל-Google Meet (באמצעות לחיצה על תפריט יישומי Google - דרך תשע הנקודות, מימין לפרופיל המשתמש הארגוני).
בוחרים בפגישה חדשה - תזמון פגישה למועד עתידי, ומעתיקים את הקישור שנוצר.
קישור זה יכול לשמש קישור קבוע לפגישות, ואפשר להשתמש בו בכל עת.
יוצר הקישור (המארח) מצטרף למפגש באמצעות לחיצה על הקישור, כאשר הוא מחובר לחשבון הארגוני שבו נוצר הקישור.

התחברות באמצעות החשבון הארגוני מספקת רמת אבטחה גבוהה.
פגישות דרך חשבון ארגוני אינן מוגבלות בזמן - הן יכולות להימשך עד 24 שעות.
כמו כן, קיימת גישה לכלים נוספים לניהול המפגשים, כגון: חלוקה לחדרים משניים, סקרים ועוד.

כן, אפשר לשתף את קישור הפגישה גם עם אנשים שאינם רשומים במצבת התלמידים או הצוות.
בעת כניסתם תישלח בקשת הצטרפות למארח.
משתתפים מתוך הארגון (מורים ותלמידים) נכנסים באופן אוטומטי.

בפגישה יכולים להשתתף באופן פעיל עד 500 משתתפים (לפתוח מיקרופונים, לכתוב בצ'אט - בהתאם להרשאות שניתנות על ידי המארח).
כמו כן, יכולים להשתתף עוד 500 משתתפים נוספים במצב צפייה בלבד.

אפשר לבחור רקע לפני הפגישה או במהלכה. אפשרויות הרקע כוללות: רקע מטושטש, רקע מהמאגר או תמונת רקע אישית שהמשתתף מעלה.
לפני ההצטרפות לפגישה: במסך ההמתנה (לפני לחיצה על "הצטרף"), בתחתית התמונה של המשתתף, לוחצים על איור הרקע (דמות אדם בתוך מסגרת עם כוכבית) ובוחרים את הרקע הרצוי.
במהלך הפגישה: בתחתית המסך, לוחצים על שלוש נקודות - בוחרים ב"רקעים ואפקטים" ובוחרים את הרקע הרצוי.

אפשר לשנות אפשרויות של תצוגת פריסה: לוחצים על איור שלוש הנקודות שבסרגל התחתון ובוחרים ב"שינוי פריסה".
כדי לצפות במספר רב של משתתפים מומלץ לגרור את סרגל המשבצות הכחול שמאלה.

לא, השם מוצג בהתאם לשם המשתמש בחשבון הארגוני של משרד החינוך, ואינו ניתן לשינוי.
שינוי שם אפשרי רק בחשבון פרטי.

שיתוף מסך

יש כמה דרכים לשיתוף מסך:
- כרטיסיית Chrome – מציג כרטיסייה ספציפית בדפדפן, כולל שמע.
- חלון – מציג קובץ, מצגת או דף אינטרנט פתוחים במחשב.
- כל המסך – מציג את כל מה שמוצג במחשב, כולל דפי אינטרנט וקבצים פתוחים.
יש להכין מראש את התכנים שאותם ברצוננו לשתף.
- כדי לשתף מסך, לוחצים על איור שיתוף המסך בתחתית המסך (מלבן עם חץ למעלה), בוחרים מה לשתף (כרטיסייה, חלון, מסך) ולוחצים על שיתוף המסך.
- בשיתוף כרטיסייה: אפשר לעבור להצגת דף אינטרנט אחר באחת משתי דרכים:
להפסיק את השיתוף ולהתחיל שיתוף חדש או לעבור לכרטיסייה הרצויה וללחוץ על "שיתוף כרטיסייה זו" שמופיע בחלק העליון של המסך. חשוב לזכור: כל עוד המציג לא לוחץ על "שיתוף כרטיסיייה זו", המשתתפים ימשיכו לראות את הכרטיסייה המקורית ששותפה, גם אם המציג עבר לכרטיסייה אחרת.
במצב "תמונה בתוך תמונה" מופיעה תצוגה מוקטנת וצפה של המסך המשותף ומשתתפים בפגישה. מצב זה מופיע אוטומטית בעת מעבר כרטיסייה (גם כאשר משתפים את המסך כולו).

תופעת המראה האין-סופית נוצרת כאשר משותף מסך פגישת Google Meet עצמו.
כדי למנוע זאת, יש לעבור להצגת דף אינטרנט, חלון או קובץ אחרים, שאינם מסך הפגישה.

כדי לשתף שמע, הוא חייב להתנגן מאתר אינטרנט.
יש לבחור באפשרות "כרטיסייה של Chrome" - השמע ישותף אוטומטית כברירת מחדל. שימו לב: אי אפשר לשתף שמע בעת שיתוף חלון או כל המסך.

כן, אפשר להוסיף הערות בזמן שיתוף המסך. בתחתית המסך המשותף יופיע איור לייזר, שבלחיצה עליו ייפתח תפריט המאפשר הוספת הערות על גבי המסך: עט, טקסט, פתקים, סטיקרים, צורות ועוד.
כמו כן, אפשר לאפשר למשתתפים אחרים להוסיף הערות על המסך בלחיצה על "אחרים יוכלו להוסיף הערות".

ניהול פגישה

כאשר רוצים להוסיף מארח, נכנסים לרשימת המשתתפים של הפגישה (איור של שני אנשים זה ליד זה), לוחצים על שלוש הנקודות לצד שם המשתתף שאותו מעוניינים להפוך למארח, ובוחרים באפשרות "הוספה לרשימת המארחים".

במהלך הפגישה אפשר לכבות מיקרופונים למשתתפים באחת משתי הדרכים:
- השתקת המיקרופונים - חלונית המשתתפים: פותחים את חלונית המשתתפים (לחיצה על איור שני אנשים זה ליד זה), בוחרים ב"השתקת כל המשתתפים". במצב זה כל משתתף יכול לפתוח את המיקרופון שלו.
- נעילת המיקרופונים - חלונית אמצעי הבקרה למארחים: פותחים את חלונית אמצעי הבקרה (לחיצה על איור המנעול הממוקם בסרגל הכלים התחתון). באמצעות המתג "הפעלת המיקרופונים שלהם" אפשר להפעיל או להשבית את המיקרופונים.
- אפשר לפתוח מיקרופון למשתתף אחד על ידי הפיכתו למארח שותף באופן זמני. בחלונית המשתתפים לוחצים על שלוש הנקודות לצד שם המשתתף ובוחרים ב"הוספה לרשימת המארחים".

לאחר סיום הפגישה, דוח הנוכחות נשלח אוטומטית לכתובת הדואר האלקטרוני (אי-מייל) הארגוני של המארח.
לעיתים הדוח מגיע לתיקיית דואר זבל (ספאם) ולא לתיבת הדואר הנכנס.

כדי להקליט פגישה, מארח הפגישה לוחץ על שלוש הנקודות בתחתית המסך ובוחר באפשרות הקלטה.
לאחר סיום ההקלטה, הקובץ נשמר אוטומטית ב-Google Drive של המארח בתיקייה ששמה "Meet Recordings". כמו כן, קישור להקלטה נשלח למייל הארגוני של המארח, דוח נוכחות יישלח עם ההקלטה למייל של המורה בכיתה או של יוצר הפגישה.

Google Meet מציעה מגוון כלים לניהול המפגשים (באמצעות לחיצה על "כלים לפגישה", איור תשע הנקודות בסרגל התחתון). בין הכלים:
- חלוקה לחדרים משניים (Breakout Rooms) – חלוקת המשתתפים לחדרים קטנים לדיונים בקבוצות.
- סקרים (Polls) – יצירת סקרים בעלי שאלות רב-ברירה ואיסוף תשובות מהמשתתפים.
- שאלות ותשובות (Q&A) – כלי לניהול שאלות מהמשתתפים באופן מסודר.
- שידור חי ביוטיוב – שידור המפגש ישירות לערוץ YouTube לצפייה רחבה.
- כמו כן, קיימת אפשרות להציג כתוביות בזמן המפגש, כתוביות אוטומטיות של הנאמר בשפות שונות (לחצן CC להצגת כתוביות ממוקם בתפריט התחתון).