דלג אל

כזה ראה וחדש: חגי ישראל במבט פדגוגי חדשני ובגישה רב תרבותית

לקטלוג הקורסים
תחום דעת:
חינוך, תרבות יהודית ישראלית
סוג הקורס:
מלווה למידה
מוכר לבגרות:
לא
שפה:
עברית
שכבות גיל:
ט, י, יא, יב
פלטפורמה:
קמפוס IL
משך הקורס:
13 שבועות | 3 שעות שבועיות
פותח ע"י:
המכללה האקדמית אחוה

תיאור הקורס

כזה ראה וחדש: חגי ישראל במבט פדגוגי חדשני ובגישה רב תרבותית
מרצה: פרופ' נעמה צבר בן יהושע וחנה אבוחצירא

הקורס מבקש לתת מענה לצורך קיים של אוכלוסיית מורים המבקשת להרחיב אופקיה בנושאים הקשורים לחגי ישראל ולמועדיו ולתרגם את הידע באמצעות שימוש בפרקטיקות מובילות וחדשניות בתחום הפדגוגיה המשמעותית.
המציאות ההטרוגנית המאפיינת את כיתות הלימוד במערכת החינוך הישראלית, ובחברה הישראלית בכלל, מחייבת התייחסות חדשה – ואחרת מזו הנהוגה עד כה במסגרת הוראת חגי ישראל ומועדיו – הפורצת את הדפוסים המסורתיים של שימוש אחיד בידע בתחום זה.
ברובד האחד, הקורס ישלב התייחסות אקטואלית להיבטים רעיוניים בחגי ישראל; ברובד השני, הקורס יציע שימוש במתודות ובאמצעי הוראה מגוונים הנשענים על עקרונות פדגוגיים חדשניים שיש בהם כדי לכונן חוויית לימוד משמעותית במסגרת הוראת החג והמועד בכיתה.

אולי תתעניינו גם ב...

מבוא למציאות מדומה
הקורס בנוי משני חלקים: חלק 1 (מודולות 3-1) אורכו כחצי שעה ובו סרטונים קצרים בין חצי דקה לחמש דקות.חלק 2 עוסק בסרטוני הסבר קצרים מאוד. מדריכים מפורטים לשימוש ...
בניות גאומטריות – לאתגר את החשיבה עם סרגל ומחוגה
איך אפשר להכפיל את אורכו של קטע מבלי למדוד אותו? איך אפשר לחצות זווית מבלי לגלות מהו גודלה? בניות שמתבצעות רק באמצעות סרגל ללא-שנתות ומחוגה אתגרו מתמטיקאים ע...
ביופיליה: הכרת הטבע והסביבה
הטבע שסביבנו מדהים ומורכב – הכול קשור האחד בשני. הקורס הכרת הטבע והסביבה עוסק בהוראת המדעים באמצעות הסביבה החוץ כיתתית כמכשיר לימודי במתחם הביופיליה.
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.