רכזת התקשוב יפית מזרחי מספרת: בפעילויות ובמשימות ניתנה לתלמידים אפשרות בחירה וחופש לחשיבה יצירתית. גישה זו עודדה יצירתיות בקרב התלמידים, והם הפתיעו אותנו בתגליות חדשות לגבי יכולותיהם וכישוריהם. התוצרים היו מגוונים ויצירתיים ושולבה בהם טכנולוגיה עכשווית.
הקפדנו בכל שבוע על שגרה מסודרת של למידה מרחוק שבה כל התוכניות הועלו לאתרי השכבות ומשם הייתה לכולם גישה לשיעורים הסינכרוניים והא-סינכרוניים. התלמידים ידעו להבחין בין מגוון המשימות, בין חובה לרשות, וכך לנהל את הלמידה שלהם ואת זמנם.
בתחילת כל שבוע עברו המחנכות עם התלמידים על התוכנית השבועית ובהמשך השבוע כמעט בכל בוקר פגשו את התלמידים בזום, דבר שחיזק את שמירת הקשר האישי.
תלמידי שכבה ה' בשיעור אומנות
תלמידי כיתות ה' עבדו על פרויקט באומנות שקראתי לו "אני אוהב להיות בבית". הפתיח לפרויקט היה הקליפ שהכינו שופטי "הכוכב הבא" עם שמונת מתמודדי חצי הגמר. הם הקליטו גרסת כיסוי ל"אוהב להיות בבית" של הזמר הידוע אריק איינשטיין ז"ל, במטרה להעלות את המודעות לחשיבות השהייה בבתים בימים אלו. התלמידים התבקשו להכין יצירה שמייצגת את הדברים שהם אוהבים לעשות בבית. אפשר היה להגיש בטכניקה מעורבת – דו ממד, תלת ממד או כל דרך יצירתית אחרת.
את התוצרים היה חשוב לי להציג באופן שיתופי בסביבה שתאפשר לתת משוב עמיתים. על כן הצגתי את התוצרים במצגת שיתופית Google Slidesובה כל תלמיד הוסיף תגובה ונתן משוב ליצירה של חברו. (כמובן לפי הנחיה כיצד לתת משוב בונה ומקדם).
דוגמאות לתוצרים:
- תוצר שנעשה ב-Minecraft – אפשר לראות שתלמידים שנותנים משוב גם מקבלים תשובות לשאלותיהם מהיוצרים.
- תוצר של התלמידה שירה מכיתה ה2 שבחרה להציג במצגת צילומי תקריב של היצירה שלה.
תלמידי שכבה ה' במסגרת שיעור שפה
התלמידים קיבלו משימה בנושא מחויבות ואחריות של כמה שלבים: שיר, פאזל, טקסט ושיר בסרטון. השבוע בשיעורי שפה העלו מחנכות השכבה בפני התלמידים את חשיבות המחויבות לחברה, עזרה הדדית לאנשים עם מוגבלות. המחנכות סיפרו על רונאלדו שהפך את בתי המלון שלו בפורטוגל לבתי חולים לחולי קורונה, מימן ציוד רפואי ושכר רופאים. משימה זו היא על רוח ההתנדבות שלו.
לסיום קיבלו שלוש משימות. אחת מהן הייתה להציג בדרך יצירתית את ההנחיות או את כללי השמירה על בריאות הציבור בתקופה זו.
תלמידי כיתה ה2 של המחנכת גלית מורנו הכינו תוצר שנקרא חדשות הקורונה.
תלמידי שכבה ה' מכינים משימה במסגרת יום הזיכרון לחללי צה"ל
התלמידים התבקשו להעלות למצגת שיתופית סיפורים על מבצעים צבאיים ומלחמות ישראל או סיפורי משפחה אישיים, באמצעות כתבה או סרטון. תלמידת כיתה ה4 אלונה דגני ובני משפחתה הכינו כתבה ובה היא מציגה את מבצע "עופרת יצוקה". אלונה ואחיה היו הכתבים, ואביהם שדר מהשטח.
התלמידה שני בראל מכיתה ה4, ראיינה את הסבא והסבתא שלה על תקופת מלחמת ששת הימים.
מנהלת בית הספר: יעלי גזל