נושא בתוכנית הלימודים: מכוונות לספר, כשירות לשונית - הרחבת אוצר המילים, חשיפה ללשון הסיפור, היכרות עם המאפיינים המיוחדים של הספר
הרחבות:
נקודות לשיח - טעויות הן חלק בלתי נפרד מתהליך הלמידה: ציור שיצא לא מדויק, יצירת פלסטלינה שנמעכה, ניסיון לשחק יחד שלא צלח. הדרך המשעשעת שבה הענק מתמודד עם טעויות הבישול שלו מזמנת שיח על טעויות וכיצד להתמודד איתן. מהי טעות, איך מרגישים כשטועים, איזו טעות אפשר לתקן ואיזו לא, ובעיקר איך הופכים כל טעות להזדמנות לתיקון וללמידה.
יצירה - הפיכת טעות ליצירת אומנות: הילדים יניחו כתם של צבע גואש על דף ויניחו לו להתייבש. אחר כך כל ילד ימשיך את הציור כאוות נפשו ויהפוך את הכתם לחלק מהיצירה.
הגננת תציג תמונות מתוך הסיפור ותבקש מהילדים לחפש את הציפור הכחולה, לספר היכן היא גרה ואיך היא משתתפת בהכנת המרק.
מה קורה לענק כשהוא חותך את הבצל?
מה מיוחד בכיריים של הענק ומה מחמם אותן?
הענק בשלן זהיר. שימו לב מתי הענק לובש את כפפות המטבח.
בחנו היטב את דמותו של הענק וחשבו: איזו מתנה הייתם מביאים לו? (בדקו בעיקר באזור הסנדלים), מתוך ספריית פיג'מה.
הגננת תשלח סכמה של סירים (מאוירים בקווי מתאר). הילדים יוזמנו להדביק שקית קשיחה של שמרדף ככיס לסיר. הילדים יציירו את המרכיבים שבהם השתמש הענק ויוכלו לשחזר את הסיפור. משימה: כל ילד ימצא חפצים בגדלים שונים ויסדר אותם לפי הגודל.
שיתוף השידור