השיעור המוצע לתלמידים ולעובדי ההוראה הוקלט במהלך תקופת החירום שנוצרה עקב התפשטות נגיף הקורונה בארץ ובעולם. אם זיהית בתוכן יצירה שלך שלדעתך לא ניתן לה קרדיט הולם, יש לפנות אלינו בדוא"ל כדי שנוכל לעדכן זאת. מודים על ההבנה.
המשוררת שלומית כהן-אסיף שכתבה את הסיפור מספרת את הסיפור "חומפס ואני". הסיפור מספר על דוב שאינו מרוצה ממראהו ומחפש דרכים לשנות את עצמו. בעזרת אימא דובה הוא לומד להבין שעדיף לו להיות הוא עצמו.
עוד בשידור מקריאה שלומית שירים העוסקים בנושא 'זהות'.
מצטערים...
השידור המוקלט זמין לתלמידים ועו"ה בלבד.
שלום,
נשלח עבורך קישור לשידור: שפה ואוריינות, גן (1),
הקישור לשידור:
http://pop.education.gov.il/sherutey-tiksuv-bachinuch/vod-broadcasts/new-broadcast/hebrew-language-and-literacy-kindergarten-1415
תהנו,
משרד החינוך
שיתוף שידור בלמידה מרחוק - שפה ואוריינות, גן (1)
שלום,
נשלח עבורך קישור לשידור: שפה ואוריינות, גן (1),
הקישור לשידור:
http://pop.education.gov.il/sherutey-tiksuv-bachinuch/vod-broadcasts/new-broadcast/hebrew-language-and-literacy-kindergarten-1415
תהנו,
משרד החינוך
שיתוף השידור
כדי לשתף את התלמידים בשידור, העבירו את הקישור לשידור באמצעות המרחב הלימודי הכיתתי כדוגמת מרחבי לימוד באתר הבית ספרי, מערכות הניהול פדגוגי, סביבות ענן של גוגל ומייקרוסופט או בקבוצת וואטסאפ כיתתית.
תיאור השידור
נושאים נוספים: מכוונות לספר, פיתוח אוצר מילים, חשיפה ללשון הספר והשירה
הרחבות:
עוזי חיטמן ז"ל עם אוזה ואפי בן ישראל בשיר הבלתי נשכח "אני תמיד נשאר אני", מתוך פרפר נחמד. מילים ולחן: דתיה בן-דור
"איזהו עשיר – השמח בחלקו". אפשר לשוחח עם הילדים על הפתגם, לבאר את משמעותו ולחשוב יחד אילו תכונות יש בכל אחד מהילדים שגורמות לו לשמוח.
אפשר ליצור לוח פאדלט שיתופי ולהעלות אליו את תמונות הילדים. כל הורה יכתוב על דברים מיוחדים שהוא מוצא בילדו. במפגש אישי עם כל ילד תציג הגננת את הדברים ותוסיף בעצמה.
אפשר להקשיב לסיפור 'הביצה שהתחפשה' מאת דן פגיס באותו נושא.
אפשר להציע לילדים להוסיף עמוד לספר ובו מה עוד ביקש חומפס להוסיף לעצמו, מאיזו חיה הוא קיבל את ההשראה. הילדים יציירו ואתם תוסיפו מלל.
פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.
שיתוף השידור