מסורת ומורשת, גן
חזרהנושא השיעור: מה זה מסמל לי

השיעור המוצע לתלמידים ולעובדי ההוראה הוקלט במהלך תקופת החירום שנוצרה עקב התפשטות נגיף הקורונה בארץ ובעולם. אם זיהית בתוכן יצירה שלך שלדעתך לא ניתן לה קרדיט הולם, יש לפנות אלינו בדוא"ל כדי שנוכל לעדכן זאת. מודים על ההבנה.
בשידור נכיר את סמל המדינה, נראה פסיפס של המנורה ונגלה את המנורה המוטבעת במטבע 10 אגורות. ניצור מיחוי של המטבע ונסיים עם השיר 'מנורה וענפי זית'.
תיאור השידור
נושאים מתוך תוכנית הלימודים: מחויבות לערכים יהודיים, ציוניים ודמוקרטיים ; כיבוד סמלי המדינה
תחומי דעת נוספים: אומנות חזותית
הרחבות
- אפשר לצייר את המנורה
- אפשר לנסות לאתר את סמל המנורה בחפצים שונים כגון בול, מטבעות, שטרות, סמל המדינה, תעודת זהות – והיכן עוד?
- אפשר ליצור פסיפסים: פסיפס ריבועים גזורים, פסיפס פקקים, פסיפס מכסים של קופסאות גבינה, פסיפס אבנים, פסיפס פקקי שעם חתוכים לעיגולים דקים. אפשר ליצור את הפסיפס בהדבקה או כיצירה מתפרקת. (חשוב שכל חלקי הפסיפס יהיו זהים בחומר ובגודל.)
- אפשר להמציא סמל חדש למדינה או ליצור סמל משפחתי.
- אפשר ליצור תבליט של מטבעות עם פלסטלינה או חומר.
- אפשר ליצור מנורה באסמבלאז' (assemblage ,assembler, בצרפתית: לאסוף, לקבץ. יצירת אומנות המורכבת מחפצים יום-יומיים שלוקטו בידי האומן ועוצבו למבנה תלת-ממדי או דו-ממדי).
- יצירה בחפצים יום-יומיים כגון קופסאות, פקקים, גלילים, קרטונים, אטבים, חלקים של משחקים, כלים ועוד. אסמבלאז' פסל בבנייה לגובה בהדבקה או בלי הדבקה, אסמבלאז' שטוח מודבק על מצע או מונח על מצע.
- אפשר להציע לילדים ליצור את סמל הגן.
- אפשר לצפות בסרטון של תאגיד השידור כאן המספר כיצד נבחר הסמל.
שיתוף השידור