שפה ואוריינות, גן
חזרהנושא השיעור: אני חושבת על...

השיעור המוצע לתלמידים ולעובדי ההוראה הוקלט במהלך תקופת החירום שנוצרה עקב התפשטות נגיף הקורונה בארץ ובעולם. אם זיהית בתוכן יצירה שלך שלדעתך לא ניתן לה קרדיט הולם, יש לפנות אלינו בדוא"ל כדי שנוכל לעדכן זאת. מודים על ההבנה.
בשידור נשיר את שיר האותיות שהלחין שלמה יידוב ונאזין לסיפור "התרנגולים שהפכו לעיזים" מאת אורי אלון (איור: מנחם הלברשטט) שחולק במסגרת ספריית פיג'מה. בסיפור נתוודע למצוות השבת אבדה, ונשוחח על חשיבותה. נפתור את החידות של הפיה מילונית במשחק תיאורים: "אני חושבת על".
תיאור השידור
נושא בתוכנית הלימודים: מכוונות לספר, תחביר - תיאור, פיתוח אוצר מילים, הכללה
נושאים נוספים: מורשת ומסורת
הרחבות:
- אפשר לשחק במשחקי תיאור עם בני המשפחה והחברים. נביט סביב ונתאר חפץ. המשתתף השני יצטרך להביא את החפץ שתיארנו.
- אפשר לשחק במשחק 'נסדר את התמונה'.
- שני משתתפים מקבלים מסגרת וכרטיסיות עם ציורים זהים. לדוגמה: כרטיסיות עם עצים, בעלי חיים, ילדים במנחים שונים, בתים וכדומה. המשתתפים יושבים זה מול זה וביניהם מחסום שאינו מאפשר להם לראות את המסגרת של המשתתף השני. המשתתף הראשון מסדר את הכרטיסיות במסגרת. (רצוי להגביל את מספר הכרטיסיות לתור). לאחר שהוא מסיים לסדר את הכרטיסיות הוא מתאר למשתתף האחר את התמונה שיצר. המשתתף השני מניח על פי התיאור את הכרטיסיות. בסיום בודקים אם לשניהם תמונה זהה.
- אפשר לשחק במשחק 'מי זה מה זה'. מניחים על השולחן כרטיסיות שעליהן מצוירים פריטים. משתתף אחד כורך סביב ראשו גומייה גדולה ועוצם עיניים. המשתתפים האחרים בוחרים כרטיסייה ומצמידים אותה לגומייה על ראש המשתתף שנבחר, כשהיא גלויה לכל המשתתפים. יש לשים לב שהמשתתף המשחק לא יראה את הציור. בכל תור משתתף אחד מתאר פרט אחד עד שהמשתתף מגלה מה מצויר על הכרטיסייה.
- אפשר ללמוד מהחברים בפרפר נחמד כיצד מתארים בית ואוטו בשירה של דתיה בן-דור "קופסה ולא יותר", ובהמשך לחבר בהשראה עוד בתים לשיר ובהם לתאר קופסאות שיכולות להיות משהו אחר...
שיתוף השידור