דלג אל

הצהרת נגישות

שפה ואוריינות, גן

חזרה

נושא השיעור: מילות יחס - בואו נכיר

מורה:
רינת אלפיה
תחום דעת:
שפה ואוריינות
כיתות:
גן
לדוברי שפה:
עברית
קוד שידור:
1_ur0gxf6u

בשידור נקריא את הסיפור 'מתנה לאימא' שכתב לורנס שימל וחולק במסגרת ספריית פיג'מה. נשוחח על מתנה שניתנת מתוך רצון להעניק לאדם אהוב. יחד נכיר את מילות היחס מתוך האיורים, נתרגל עריכת שולחן מתוך שימוש במילות יחס ונפתור את החידה של הפיה מילונית על מילות יחס.


תיאור השידור

נושא בתוכנית הלימודים: מכוונות לספר,  היכרות עם סופרים ומאיירים; מורפולוגיה - מילות יחס

נושאים נוספים: מסורת ומורשת ליום המשפחה 

הרחבות: 

  • אפשר לשחק עם בני המשפחה במשחק מילות יחס. נכין כמה חפצים ונניח אותם בכל מיני מקומות בחדר – מעל, מתחת, ליד, בין, על, לצד וכדומה. אחד המשתתפים יתאר את החפץ וישתמש במילות יחס. לדוגמה: אני חושב על חפץ שנמצא בין.. לבין. המשתתף השני יביא את החפץ לפי התיאור.
  • אפשר לשחק במשחק חפצים וקופסה. מכינים שתי קופסאות בגודל דומה וחפצים קטנים (כל חפץ יופיע פעמיים, לדוגמה: שני עפרונות, שתי קוביות וכו'). יושבים גב אל גב. אחד המשתתפים מניח את החפצים ביחס לקופסה – בתוך, לצד, מתחת וכדומה. לאחר שהוא מסיים עליו לתאר למשתתף השני איך הניח את החפצים. המשתתף השני מניח על פי הוראותיו. כאשר מסיימים בודקים אם הניחו בדיוק באותו המקום.
  • אפשר לצפות בסרטון האנימציה 'צופי וחברים' מילות יחס (מתחילת השידור ועד הדקה ה-12).
  • בקישור לדף הספר 'מתנה לאימא' באתר ספריית פיג'מה תמצאו מגוון פעילויות והרחבות.

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.