דלג אל

תהליכי הערכה ומשוב בקרב תלמידים עם זכאות לשירותי חינוך מיוחדים

תהליכי הערכה ומשוב בקרב תלמידים עם זכאות לשירותי חינוך מיוחדים

תהליך תכנון הלימודים כולל גיבוש של יעדים חינוכיים ואמצעים למימושם, המלווים בהערכה ובמשוב של תהליכי ההוראה וההבחנות.
מטרת ההערכה היא להשביח את תהליכי ההוראה והלמידה, וליצור מערכת משותפת של ציפיות ותובנות בין הגורמים השותפים בתוך המערכת החינוכית ומחוצה לה.​
תכנון הלימודים לתלמידים עם זכאות לשירותי חינוך מיוחדים יכלול דרכים וכלים להערכה בכל התחומים הנלמדים, וכן הערכה של התוכנית האישית של כל תלמיד בהתאם ליעדים שנקבעו בה.
ההערכה תתבסס על כלים ושיטות כנהוג בשכבת הגיל בחינוך הכללי, תוך ביצוע התאמות נדרשות.

חזרה לראש הדף

הערכה ומשוב בעת חירום

הערכה ומשוב בעת חירום

בעת חירום נדרשת התאמה של תכנון הלימודים וכחלק מכך, גם של תהליכי הערכה ומשוב.
לשם כך, מומלץ כי הצוות החינוכי יתאים את אופן ההערכה, את התוצרים המצופים מהתלמידים וכן את המשוב הניתן בעקבות ההערכה, בהתאם למאפיינים הייחודיים של הלמידה ושל מצבם הרגשי של התלמידים בעת הזו.

חזרה לראש הדף

כתיבת תעודות לתלמידים עם זכאות לשירותי חינוך מיוחדים

כתיבת תעודות לתלמידים עם זכאות לשירותי חינוך מיוחדים

כתיבת תעודות לתלמידים הזכאים לשירותי חינוך מיוחדים, מתקיימת בהלימה לכתיבת תעודות בחינוך הרגיל, בדומה לאופן בו מתקיימים תהליכי הערכה עבורם. לפיכך, התעודה לתלמידים אלו תהיה דומה לתעודה בחינוך הכללי מבחינת מהות, מטרות ומבנה. לעיתים נעשים שינויים בתהליכי הערכה בהתאם לתפקוד התלמידים ולצורכיהם, אשר משפיעים על התכנים, היקפם ומידת מורכבותם. על התעודה לתת ביטוי לכך באמצעות הערכה מילולית המשקפת את מצבם הלימודי, החברתי, ההתנהגותי והרגשי ביחס להישגים הנדרשים בתוכניות הלימודים בשכבת הגיל וביחס ליעדיהם בתוכנית האישית.

חזרה לראש הדף

התאמות לתלמידים עם זכאות לשירותי חינוך מיוחדים

התאמות לתלמידים עם זכאות לשירותי חינוך מיוחדים

מתן התאמות בתהליכי הערכה נועד לסייע לתלמיד עם מוגבלות לעקוף את קשייו העלולים לפגוע ביכולתו לבטא את התקדמותו והישגיו, ולאפשר הערכה של רמת תפקודו לצורך תכנון מיטבי של תכניות ההתערבות. במתן התאמות יש חשיבות להפעלת שיקולי הדעת של הצוות החינוכי, תוך התייחסות למכלול נתונים וממצאים אודות תפקודו של התלמיד ולמידת הרלוונטיות של ההתאמות שניתנו בתהליכי הוראה ולמידה לתהליכי ההערכה.

חזרה לראש הדף

כלים להערכה בית ספרית (פנימית)

כלים להערכה בית ספרית (פנימית)

לרשות צוותי החינוך הכללי והמיוחד המלמדים תלמידים עם מוגבלויות שכיחות, ניתן להשתמש במבחנים, המבדקים והסקרים המוצעים באתר הרשות למדידה והערכה.

בהערכה פנימית, הצוות החינוכי יפעיל שיקולי דעת בבחירת המבדקים והמבחנים בהתאמה למאפייני התפקוד של התלמידים.

אולי תתעניינו גם ב...

למידה בחירום
למידה בחירום בחינוך המיוחד
דבר מנהלת האגף
דבר מנהלת אגף חינוך מיוחד
הוראה ולמידה
הוראה ולמידה בחינוך המיוחד
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.