- "בשבילי הזיכרון" - מתווה עקרונות להוראת התוכנית לתלמידים עם צרכים מיוחדים
בהוראת נושא השואה בקרב תלמידים עם צרכים מיוחדים עשויים להתבטא ביתר שאת קשיים קוגניטיביים, שפתיים-תקשורתיים, רגשיים והתנהגותיים. בשל מורכבותו וייחודיותו של הנושא נדרשת התייחסות מותאמת למגוון האתגרים העולים מהוראתו, ובכלל זה בנייה של תוכנית הוראה מותאמת. חשוב ליצור חוויה רגשית-ערכית לחיזוק הזיקה למורשת ולקידום ערכים אנושיים ולאומיים הקשורים לנושא. מסמך זה מציג עקרונות והמלצות להוראת התוכנית לפי מגוון המאפיינים של אוכלוסיות עם צרכים מיוחדים, כמו גם דגשים לבניית התוכנית ולהפעלתה במסגרת החינוכית. - תומי, יד ושם
- מרד גטו ורשה - סביבת למידה אינטראקטיבית, יד ושם
- חומרים מונגשים בשפת הסימנים, שס"י
- יום הזיכרון לשואה ולגבורה - חוברת בפישוט לשוני, המכון הישראלי להנגשה קוגניטיבית

סאלי ביין
