המדידה וההערכה הן חלק בלתי נפרד מתהליך ההוראה והלמידה. מדידה והערכה יש לשלב בתהליך תכנון ההוראה דרך ביצועה ועד לסיום שלב הלמידה.
חשוב להתמקד בכל שלבי ההוראה והלמידה ולא רק בהערכת הישגים בתחום התוכן בסוף התהליך.
ראוי שההערכה תיעשה במגוון דרכים מתוך התאמה לסוג החומר הנלמד ולסוגי הפעילויות. יש גם לבחון דרכי הערכה חלופיות ולשקול את סוג ההערכה לגופו של עניין.
בחינוך סביבתי יש להדגיש במיוחד הפנמה של ערכים סביבתיים וערכים חברתיים הקשורים בהתנהגות הבאה לידי ביטוי בשיתוף פעולה עכשווי ועתידי. זאת נוסף על רכישת ידע מדעי, טכנולוגי וכלכלי.
צורות ההערכה השונות יתייחסו לסוגי הפעילויות ולחומרי הלמידה ויכללו הערכה עצמית של הלומדים, של העמיתים ללמידה ושל המורים.
- הערכה בשלב תכנון ההוראה על ידי המורה כצרכן.
- הערכה מעצבת בעת תהליך ההוראה על ידי המורה והתלמידים.
- הערכה מסכמת על ידי המורה והתלמידים.