דלג אל

הצהרת נגישות

גוגואים

גוגואים

פרויקט הגמר של התלמידה: נוגה פרידמן

בהנחיית המורה: יעל בן יפת

התיכון לאמנויות ירושלים

על הנושא השנתי

הנושא השנתי לפרויקט הבגרות בעיצוב היה " 25 שנים לאמנה לזכויות הילד". התלמידים נדרשו לבחור  סעיף מתוך האמנה ולעצב בהתאם פרויקט לילדים. נוגה  בחרה להתמקד בנושא משחק ויצירה, כפי שהוא עולה מתוך סעיף 31 של האמנה לזכויות הילד: "זכותו של הילד למשחק, פעילות יצירתית והשתתפות בחיים תרבותיים ואמנותיים". להבנתה, "ילדים הם יצורים סקרניים שמסתכלים על העולם בעיניים נוצצות ופעורות. כל הזמן חוקרים ושואלים שאלות  על מה שסובב אותם. נוסף על הסקרנות הם מתאפיינים בדמיון עשיר ויצירתיות." ואם ננגיש לילד  חומרים ואביזרים שונים, במקום לתת לו צעצוע מן המוכן,  הוא יוכל ליצור מעצמו מעולם הדימויים שלו.

"מתוך המחשבות האלו חשבתי ליצור משחקיה לילדים שיש בה מגוון חומרים ואביזרים (נייר, צבעים, עץ, קוביות וכד') אבל אין בה צעצועים מוגמרים או משחקי וידאו. ככה אפשר גם לחסוך כסף (שלא מתבזבז על צעצועים יקרים) , גם לאפשר לילדים מקום בטוח לשחק בו. ויותר מכל זהו המקום להביע ולממש את הדמיון שלהם דרך יצירה של משחק וכך לפתח את מרחב היצירתיות."

כיצד נוצרה "גוגואים" – משחקייה יצירתית לילדים

במשחקיית "גוגואים"  יצרה התלמידה נוגה פרידמן  תדמית עבור משחקייה לילדים, המעניקה להם חוויות דמיון ויצירה, כאשר הדגש הוא על מתן אמצעי משחק לילדים וחופש ליצירתיות ולדמיון שלהם. במשחקייה הילדים מקבלים חומרים ופריטים המאפשרים להם ליצור  משחקים משלהם במקום לתת להם לשחק בצעצועים קנויים ומוכנים.  נוגה עיצבה ערכת חומרי יצירה מגוונים עימם יוצרים הילדים משחקים ועולמות עשירים.  "בכך החוויה מלווה אותם לאורך הימים הבאים והם חולקים אותה עם חבריהם, ומעגל המגיעים למשחקיה מתרחב." כדי לפרסם את המשחקייה בחרה נוגה לצלם סרט פרסומת קצר למשחקיה, אשר יעביר את האווירה היצירתית והצבעונית שמאפיינת אותה.

במצגת מפורטים הרציונל, המחקר שקדם לעיצוב, קהל היעד, הגורמים שהשפיעו על העיצוב, הסקיצות, סרטון תדמית למשחקייה והתוצרים הסופיים.

שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים

כיתה
נושא מרכזי
{{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}
אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

שיתוף פעולה של מגמות אמנויות העיצוב עם מוזיאונים- תוצרים
שיתוף הפעולה של בתי הספר עם המוזיאונים השונים הניב תוצרים מרשימים ומעוררי השראה
ממלכת מתיא
עבודת הגמר של רותי ירמולינסקי , אשר יצרה תדמית למסגרת חינוכית אוטונומית שתהווה מרכז חינוכי בלתי פורמאלי והמוכתבת על ידי צרכי הילד. זאת במסגרת הנושא: אמנת זכו...
משחקי מלחמה
פרויקט במחקר צורני, במסגרתו חקר התלמיד יובל סימון היבטים עיצוביים בעולם המלחמה, תוך התמקדות בתקופת מלחמות נפוליאון בונפרטה במאה ה-19. יובל יצר ציורים ודגמים ...
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.